طعنه نماینده پارلمان اروپا به ناتو؛ مردم بیدار شده‌اند و جنگ نمی‌خواهند

نماینده پارلمان اروپا گفت که مردم این قاره برخلاف تصور سیاستمداران اروپایی جنگ طلب نیستند.

هادی نیوز: یک نماینده پارلمان اروپا روز دوشنبه در توییتی نوشت که مردم این قاره بر خلاف تصورات سیاستمداران اروپایی جنگ نمی‌خواهند.  

به گزارش منابع خبری، «مایک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در توییتی نوشت: «مردم اروپا در حال بیدار شدن از جنون ناتو هستند. مردم صلح می‌خواهند نه جنگ، اما ناتو هرگز به صلح علاقه نداشته و این دلیل ترویج جنگ است.»

ولاس در این توییت نوشت: «چه اتفاقی برای بسیاری از سیاستمداران در سراسر حادیه اروپا افتاده از لیتوانی، از آلمان، تا ایرلند همه آنها آماده هستند تا از برنامه جنگ ایالات متحده و ناتو با هزینه شهروندان خود که از هزینه زندگی وحشتناک رنج می‌برند، حمایت کنند».

 در همین رابطه، هزاران نفر از مردم جمهوری چک روز شنبه با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند. حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

 

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود.  این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند  که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

«جیری هاول» یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت: «هدف تظاهرات درخواست تغییر و حل مسئله قیمت انرژی به‌ویژه برق و گاز است که اقتصاد ما را در پاییز امسال نابود خواهد کرد.»

این تظاهرات در یکی از میادین پایتخت در مرکز شهر یک روز پس از آن برگزار شد که دولت از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد. «پتر فیالا» نخست وزیر غربگرای جمهوری چک که رهبری ائتلاف پنج حزبی راست میانه را برعهده دارد، گفت که این تظاهرات توسط نیروهای طرفدار روسیه برگزار شد.

شماری از روس زبانان مقیم آلمان نیز  روز یکشنبه در شهر «کلن» تظاهرات کردند و خواستار لغو تحریم‌های روسیه شدند.  حدود ۲۰۰۰ روس زبان روز یکشنبه در شهر کلن راهپیمایی کردند و از دولت آلمان خواستند که حمایت از اوکراین را متوقف و تحریم‌های روسیه را لغو کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.