میزبان تروریست‌ها روابطش را با ایران قطع کرد

دولت آلبانی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواست خاک این کشور را ترک کنند.

هادی نیوز: «العربیه» در خبری اعلام کرد دولت آلبانی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده و به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت برای ترک این کشور فرصت داده است.

شبکه سعودی در این گزارش مدعی شد که دولت آلبانی اقدام به اخراج سفیر ایران در تیرانا کرده، در حالی که ایران از سال ۱۳۹۷ در این کشور سفیر ندارد.

بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، حملات سایبری به این کشور خوانده شده که تیرانا مدعی شده از جانب ایران صورت گرفته است.

رویترز هم گزارش داد «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی چهارشنبه (هفتم سپتامبر) گفت به همه دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در این کشور دستور داده که ظرف ۲۴ ساعت خاک آن را ترک کنند.

راما در بیانیه‌ای ویدئویی گفت «دولت تصمیم گرفته به روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهد» و در ادامه مدعی شد: این واکنش شدید ... کاملاً با شدت و خطر حمله سایبری که تهدیدات فلج کردن خدمات عمومی، پاک کردن سامانه‌های دیجیتال و هک سوابق دولتی، سرقت ارتباطات الکترونیکی داخلی دولت و ایجاد هرج و مرج و ناامنی را در پی داشت، متناسب است».

آلبانی در حالی که مدت‌هاست به پایگاه گروهک تروریستی منافقین مبدل شده، در سال ۱۳۹۷ نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران با اتهام واهی به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود. از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شد.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ آلبانی را مجاب کرد اعضای گروهک تروریستی منافقین را به عنوان پناهنده بپذیرد. بیش از دو هزار نفر از آن‌ها پس از برچیده شدن اردوگاه‌شان در عراق، به آلبانی منتقل شده و در این کشور مستقر هستند.

این گروهک تروریستی هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای خود و با حضور برخی مقامات آمریکایی برگزار می‌کند. 

ساعتی بعد از مخابره این خبر، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای به حمایت از اتهامات ضد ایرانی آلبانی پرداخت و اعلام کرد: ایالات متحده به شدت حمله سایبری ایران به آلبانی، متحد ما در ناتو را محکوم می‌کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.