کشف اسناد توان هسته‌ای یک کشور از عمارت ترامپ

یک روزنامه آمریکایی به نقل از افراد مطلع نوشت، در میان اسناد کشف شده از اقامتگاه رئیس جمهور سابق آمریکا، مدارک مربوط به توان هسته‌ای یک کشور وجود دارد.

هادی نیوز: روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از افراد مطلع نوشته مأموران «اف‌بی‌آی» حین تفتیش عمارت «دونالد ترامپ»، اسناد توان هسته‌ای یک کشور را کشف کرده‌اند.

واشنگتن پست نوشت، کشف چین اسناد فوق محرمانه‌ای در عمارت ترامپ در فلوریدا نگرانی‌ها درباره افشای چنین اطلاعات محرمانه‌ای را در میان جوامع اطلاعاتی آمریکا تشدید کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از افراد مطلعی که نمی‌خواستند نامشان فاش شود نوشته است، تعدادی از اسناد کشف شده، جزئیاتی درباره عملیات‌های فوق محرمانه آمریکا را شامل می‌شوند که حتی بسیاری از مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا به آن‌ها دسترسی ندارند.

به گفته این افراد، اسناد مربوط به چنین عملیات‌های فوق محرمانه‌ای نیازمند شفافیت اطلاعاتی فراتر از شفافیت در زمینه مسائل فوق محرمانه است. برخی برنامه‌های واجد دسترسی ویژه به گونه‌ای هستند که فقط چند مقام مطلع از وجود آن‌ها قادر به خواندن‌شان هستند و در محل‌های خاصی نیز نگه‌داری می‌شوند.

با این حال رئیس جمهور سابق آمریکا  این اسناد فوق محرمانه را به مدت ۱۸ ماه در عمارت «مارا ئه لاگو» در شرایط نامطمئن از نظر امنیتی نگه‌داری کرده است.

طبق پرونده‌های تشکیل شده توسط دولت آمریکا، اف‌بی‌آی بیش از ۳۰۰ مورد سند محرمانه را از مارا ئه لاگو ضبط کرده که ۱۸۴ مورد در ماه ژانویه در قالب ۱۵ جعبه به آرشیو ملی تحویل داده شد، ۳۸ مورد توسط وکیل ترامپ تسلیم شد و بیش از ۱۰۰ سند دیگر حین تفتیش اقامتگاه ترامپ در ماه گذشته میلادی کشف شدند.

افراد مطلع به واشنگتن پست گفتند در جدیدترین دور از ضبط این اسناد، اطلاعاتی درباره «آمادگی دفاع هسته‌ای» یک کشور کشف شده است. با این حال آن‌ها به اسم این کشور اشاره‌ای نکردند.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌هایی درباره وجود اسنادی درباره تسلیحات اتمی آمریکا و کدهای پرتاب آن‌ها در میان اسناد کشف شده از عمارت مارا ئه لاگو منتشر شده بود.

اخیراً رسانه‌های عربی نیز با اشاره به گزارشی که از سوی وزارت دادگستری آمریکا درباره این اسناد منتشر شده است، نوشتند که بخشی از این گزارش به اسنادی ارجاع داده که مربوط به «فردای خروج دولت ترامپ از برجام» هستند (۹ می ۲۰۱۸).

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.