شاباک: برتری اسرائیل در حال از بین رفتن است

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم با چالشهای بسیاری روبروست و شکاف اجتماعی، بزرگترین تهدید برای صهیونیستهاست.

هادی نیوز: سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی (شاباک) نسبت به پیامدهای خطرناک شکاف داخلی در این رژیم، پیش از انتخابات آینده کنست (پارلمان) هشدار داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز دوشنبه گزارش داد، صندوقهای رأی، پس از پنجاه روز، برای پنجمین بار در سه سال گذشته، در فلسطین اشغالی بازگشایی خواهد شد، ولی «مشخص است که شکاف در اسرائیل، فقط در زمینه اجتماعی به مردم آسیب نمی‌زند، بلکه هزینه آن در زمینه امنیتی است».

«رونن بار» رئیس شاباک هم ضمن هشدار نسبت به بی‌ثباتی سیاسی و شکاف اجتماعی در جامعه صهیونیستی، در یک همایش در دانشگاه «رایخمن» گفت که «مجموعه تهدیدهای اصلی علیه اسرائیل، در حال نمایان شدن است و مسئله اجتماعی، پیچیده‌ترین چالش برای اسرائیل است».

وی در ادامه ادعا کرد: «در تحقیقاتی که انجام دادیم می‌گوییم که نبود ثبات سیاسی و شکاف روزافزون، مشوق کشورهای محور شر و مجریان عملیاتهای فردی [شهادت‌طلبانه رزمندگان فلسطینی] است.

این مقام صهیونیست با بیان اینکه برتری نسبی رژیم صهیونیستی در حال از بین رفتن است و این مسئله مایه نگرانی است، مدعی شد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید سرویسهای امنیتی این تشکیلات را تقویت کند و دست به اصلاحات بزند.

بار با بیان اینکه «درگیریها در کرانه باختری رو به رشد است و اسرائیل وارد دایره درگیری بسته شده است»، اذعان کرد که در پی عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، جایگاه نهادهای امنیتی این رژیم، ضربه خورده است.

وی ضمن نگرانی نسبت به حضور گسترده جوانهای فلسطینی در عملیاتها علیه صهیونیستها، اذعان کرد که این مسئله «تهدیدی برای اسرائیل است».



این مقام صهیونیست شامگاه روز گذشته (یکشنبه) گفت: در مقایسه با سال گذشته، عملیات تیراندازی، ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین هم برای جلوگیری از این عملیاتها، اقدامات کافی انجام نمی‌دهد.

رئیس شاباک تصریح کرد: ما امسال، با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بودیم، در مقایسه با ۹۸ مورد تیراندازی در سال ۲۰۲۱ و ۱۹ مورد در سال ۲۰۲۰.

این در حالی است که  نگرانیهای رژیم موقت صهیونیستی درباره احتمال انفجار اوضاع در کرانه باختری و شکل‌گیری انتفاضه جدید، در اظهارات مسئولان و گزارشهای رسانه‌ای این رژیم مشهود است.

مسئولان اسرائیلی  و حتی آمریکایی، اتفاق نظر دارند که کرانه باختری، خطر و چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی است؛ به ویژه اینکه عملیاتهای فلسطینی علیه صهیونیستها افزایش پیدا کرده است.

«باربرا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم اخیرا وارد خاورمیانه شد تا با مسئولان اسرائیلی، دیدارهایی را برگزار کند. در این دیدارها، احتمال متشنج شدن وضعیت امنیتی کرانه باختری بررسی شد. یک منبع اسرائیلی که در جریان جزئیات این نشستها قرار داشت، تأکید کرد: «آمریکاییها، بسیار نگران هستند... آنان یقین دارند که اگر این تحرکات ادامه یابد، وضعیت امنیتی متشنج خواهد شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.