واکنش مسکو به بیانیه گروسی درباره غیرنظامی شدن نیروگاه اتمی زاپوریژیا

سخنگوی کاخ کرملین به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای خروج نظامیان روس از بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا واکنش داد.

هادی نیوز: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای غیرنظامی شدن نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف در نشستی خبری اعلام کرد در حال حاضر هیچ گفت‌وگویی برای غیرنظامی شدن بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا وجود ندارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد، آخرین راکتور هسته‌ای فعال نیروگاه هسته‌ای زاپروژیای اوکراین به دلیل قرار گرفتن در «ایمن ترین وضعیت» تعطیل شده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای گفت: «با هدف رسیدگی به این وضعیت جدی، رایزنی هایی درباره لزوم فوری ایجاد یک منطقه امنیت و ایمنی هسته ای در محل نیروگاه هسته ای زاپروژیا آغاز شده است» (جزئیات بیشتر).

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در نشست خبری دوشنبه گفت هیچ چشم‌اندازی برای انجام گفت‌وگوهای صلح میان مسکو و کی‌یف وجود ندارد و زمینه چنین اتفاقی نیز وجود ندارد.

او همچنین سوالی درباره احتمال اعلام بسیج عمومی در روسیه برای حمایت از عملیات نظامی در اوکراین خودداری کرد و متذکر شد این سوال باید از وزارت دفاع روسیه پرسیده شود.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره پیشروی‌های نیروهای دولت کی‌یف در جنگ اوکراین گفت، روسیه به تمامی اهداف «عملیات نظامی ویژه» خواهد رسید.

پسکوف با رد برخی گمانه‌زنی‌ها گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ارتباط مداوم با فرماندهان نظامی در اوکراین بوده و به طور منظم از تحولات ارتش گزارش دریافت می‌کند.

در همین حال «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» که گفته است با روسیه مذاکره نخواهد کرد بیان داشت: «اتمام حجت‌های فعلی در حد گرم کردن قبل از ورزش برای بچه‌ها است اما در آینده، خواسته‌ها تغییر خواهند کرد».

او که سابقه ریاست جمهوری روسیه را در کارنامه سیاسی خود دارد درباره زلنسکی گفت: «او خواسته‌های بعدی را می‌داند: قرار گرفتن تسلیم کامل رژیم کی‌یف در میان شروط روسیه».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.