ماکرون توافق ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت

رئیس جمهور فرانسه با همتای لبنانی خود تلفنی گفت‌وگو و حصول توافق بین این کشور و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی را تبریک گفت.

هادی نیوز: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «میشل عون» همتای لبنانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

ماکرون حصول توافق بین لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی را خبری خوش برای لبنان و کل منطقه خواند و گفت که این توافق زمینه را برای بهره‌مندی از مقادیر زیادی نفت و گاز فراهم می‌کند و لبنان می‌تواند به شرکت «توتال» و پایبندی آن به تعهداتش اعتماد کند.

بنابر گزارش وبگاه «العهد»، میشل عون نیز با تشریح مراحل دستیابی به توافق گفت که مهم امضای اسناد لازم جهت آغاز عملیات حفاری و پس از آن استخراج نفت و گاز است و این امر می‌تواند نتایج مثبت برای ثبات لبنان و بهبود وضعیت دشوار اقتصادی آن داشته باشد.

عون پنج‌شنبه گذشته خبر داد که این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با فلسطین اشغالی موافقت کرده است؛ چرا که این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

در همین ارتباط الیاس بوصعب معاون رئیس پارلمان لبنان و رئیس هیأت مذاکره کننده لبنانی با میانجی‌گر آمریکایی در ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، چهارشنبه گذشته گفت که توافق به دست آمده یک پیروزی برای لبنان است.

او گفت: مذاکرات انجام شده در نهایت دشواری بود و تیم لبنانی اهمیتی به تبلیغات و ارعاب رسانه‌ای نداده این توافق یک پیروزی برای لبنان بود اما به معنای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.