کمبود شدید نیرو و بی‌میلی برای پیوستن به ارتش کانادا

همزمان با تشدید تنش‌های ‌منطقه‌ای و جهانی، نیروهای مسلح کانادا با چالش نبود نیروی نظامی مناسب و اکراه کانادایی‌ها در پیوستن به ارتش مواجه شده است.

هادی نیوز: فرمانده نیروهای مسلح کانادا از شهروندان این کشور خواسته با پیوستن به ارتش از ارتش کانادا حمایت کنند، زیرا نیروهای مسلح این کشور با بحران کمبود نیروی نظامی بی سابقه‌ای مواجه شده است.

وبگاه شبکه خبری «سی بی سی» شبانگاه  شنبه گزارش داد که ژنرال «وین ایر» فرمانده کل نیروهای مسلح کانادا به کمبود نیروی نظامی در ارتش این کشور اشاره کرده و گفته است: «ما اینجا هستیم تا از شیوه زندگی خود در حال حاضر و آینده دفاع کنیم. ما به تلاش کل جامعه برای کمک به بازگرداندن نیروهای مسلح نیاز داریم.»

در برهه‌ای که ارتش کانادا با شمار فزاینده‌ای از تهدیدها و درخواست‌های کمک در داخل و خارج از کشور مواجه است، ژنرال ایر و همکارانش در تلاش برای جذب حدود ۱۰۰۰۰ نیروی نظامی هستند.

ژنرال ایر گفت: «باید نیروهای مسلح را بازسازی کنیم.ما باید این کار را با احساس فوریت و اولویت انجام دهیم زیرا بر توانایی ما برای پاسخگویی در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد.»

وی افزود که نیروهای مسلح تنها سازمانی نیست که در جذب نیروی مستعد مشکل دارد و کمبود نیروی کار در سراسر کشور وجود دارد.

این در حالی است که ارتش کانادا با چالش‌های منحصربه‌فردی دست و پنجه نرم می‌کند. اخیرا گزارش‌هایی  مبنی بر سوء رفتار جنسی شامل فرمانده‌هان رده بالا منتشر شد.

یکی دیگر از مشکلات کانادا در جذب نیروی نظامی این ایت که اکثریت پایگاه‌های نیروهای مسلح کانادا در جوامع روستایی واقع شده ‌اند، در حالی که اکثریت جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند.

یک نظرسنجی که اوایل سال جاری از طرف وزارت دفاع کانادا انجام شد، نشان داد اکثر کانادایی‌ها تمایلی به در نظر گرفتن شغل نظامی ندارند. این نظرسنجی همچنین نگرانی عمومی در مورد سوء رفتار جنسی و نژادپرستی را در نیروهای مسلح کانادا نشان داد.

ژنرال ایر اذعان دارد که تلاش برای تغییر نهادی با چندین دهه سنت تثبیت شده دشوار است، اما به گفته او چاره دیگری وجود ندارد.

چندی قبل  وزارت دفاع کانادا گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد  ارتش این کشور  درگیر مشکل راستگرایی افراطی از جمله نئونازی‌ها و سفیدبرتر پنداران  است. در بخشی از این گزارش هشدار داده شده بود که  علاوه بر سو رفتار جنسی ، جرایم ناشی از نفرت در حال افزایش است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.