اردوغان: شرکت فرانسوی «لافارژ»، بهترین مثال در حمایت از تروریست‌هاست

رئیس جمهور ترکیه در ژست مبارزاتی علیه داعش، گفت که شرکت لافارژ فرانسه در شمال سوریه از تروریست‌ها حمایت کرده بود.

هادی نیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه مدعی شد که این کشور، «تنها دولتی است که در میدان، رو در رو با گروه داعش جنگید، ولی در معرض اتهامات غیر اخلاقی قرار داریم».

این در حالی است که ترکیه با وجود محکومیت بین‌المللی داعش، به‌صورت مستقیم با این گروه نیز مراوده داشت. بسیاری از اعضای غربی داعش از طریق ترکیه به این گروه تروریستی پیوستند که هم‌اکنون بسیاری از آن‌ها در اردوگاه «الهول» در سوریه منتظر تعیین تکلیف نهایی خود هستند.

ترکیه حتی به‌ صورت غیر مستقیم نیز اقدام به خرید نفت سرقتی تولید شده توسط داعش از میادین نفتی شرق سوریه می‌کرد. فیلم‌های ضبط‌شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین روسیه و نمایش آن‌ها توسط «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، صف طویلی از تانکرهای نفت متعلق به داعش را نشان می‌داد که عازم ترکیه برای تخلیه محموله‌های خود بودند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از اردوغان گزارش داد، کسانی که «روز گذشته به ما افترا زدند، خودشان با داعش تعامل داشته‌اند و با آن معاملات تجاری انجام دادند، میلیونها یورو را در همان دوره به تروریستها دادند».

وی با بیان اینکه شرکت فرانسوی لافارژ، یکی از مثالهای حمایت پاریس از داعش است، گفت: فرانسویها درک نکردند، زمانی که خودم برایشان توضیح دادم که چگونه شرکت غول‌پیکر سیمانی موسوم به لافارج، به تروریستها در شمال سوریه کمک کرد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن نادیده گرفتن نقش کشورش در حمایت از تروریستها، خاطر نشان کرد، با چنین مثالهایی بیشتر روشن می‌شود که چه کسی «از داعش وحشی حمایت می‌کند که خون دهها هزار غیر نظامی بی‌گناه و مسلمان را ریخته است».

اردوغان با این ادعا که «از طریق انتشار اخبار دروغ، سعی می‌شود مبارزه ترکیه با گروههای تروریستی تضعیف شود»، تصریح کرد: اخبار دروغ و حمایت از گروههای تروریستی، یک روی سکه است و دشمنی با اسلام و افراد خارجی، بخش دیگر آن است.

وی در پایان بدون اشاره به روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که باید به صورت قدرتمندتر از مسئله فلسطین دفاع کرد و برای جهان، درباره اشغالگری و محرومیت از حق مردم فلسطین بهتر توضیح داد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.