تحلیل معاون سیاسی سپاه از اغتشاشات اخیر/ پیاده‌سازی جنگ ترکیبی با تمرکز بر روایت‌سازی نادرست

معاون سیاسی سپاه ‌با بیان اینکه حوادث اخیر یک اغتشاش ساده نبود‌، گفت: دشمن با محوریت جنگ ترکیبی و شناختیف بر روایت‌سازی نادرست تمرکز کرده است.

هادی نیوز: سردار یدالله جوانی بعد از ظهر امروز در جمع مردم اصفهان ضمن تبریک روز 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، اظهار داشت: امام راحل فرمودند این روز، روز مهمی در جهت پیشبرد اسلام بود جبهه کفر نیز امروز همه ترسش از همین موضوع پیشرفت اسلام است و همه تلاشش را در راستای متوقف‌سازی این پیشرفت انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است در زمینه جنگ نرم و جهاد تبیین به گونه‌ای جهاد کنیم که اگر فرشتگان بخواهند شهادت دهند بگویند حق جهاد را ادا کردیم، گفت: در بحث جهاد نظامی حقیقتا ما به موفقیت‌های لازم دست یافته‌ایم و حال زمان فعالیت در بحث جهاد تبیین است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قبل از دشمن تولید محتوا انجام دهیم، تصریح کرد: خود معنای جهاد یعنی مبارزه در میدان دشمن و اکنون پس از شکست دادن دشمن در زمینه های نظامی، فرهنگی، مدیریتی، علمی و سایر زمینه‌ها در تولید محتوا و جهاد تبیین باید وارد عمل شویم و لازمه موفقیت در این جبهه این است که ما صحنه را آنطور که هست ببینیم تا بتوانیم درست عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات و حوادث اخیر که طی این 50 روز در کشور رخ داد در تحلیل باید به دو بخش توجه کرد، گفت: اول بحث داخلی و مشکلات مدیریتی کشور و دوم بحث خارجی و دشمنانی که برای ما شناخته شده هستند و گاهی تاکیتیکشان نیز مشخص است.

جوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی اسلام را به عنوان محور جدیدی در مقابل دو قدرت شرق و غرب مطرح کرد، گفت: انقلاب اسلامی در سرزمینی به پیروزی رسید که در جهان جایگاه ویژه دارد و به نوعی در  منطقه غرب آسیا نیز موقعیت راهبردی منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل دو قدرت شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در برابر این انقلاب بایستند، گفت: درست است در کشور اشکالاتی داریم که این اشکالات در همه دنیا وجود دارد  ولی ما مسیری رفتیم که دنیا را شگفت‌زده کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های مختلف دشمن در 43 سال گذشته مسیر موفقی را طی کرده است، گفت: ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که انقلاب اسلامی به دشمن در سوریه، عراق، لبنان، غزه، بحرین و یمن شکست‌های پی‌در‌پی وارد کرده و در همین راستا در این مقطع آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و در کنار آن کشورهای مرتجع منطقه، منافقان و گروهک‌ها برای مقابله با این نظام متحد شده‌اند.

وی با اشاره به گزارش سنت کام برای ارتش تروریسی آمریکا تصریح کرد: در مقطع کنونی با توجه به داده‌های اطلاعاتی، ارتش تروریستی آمریکا بر این باور است اگر ظرف دو سه سال آینده نتوانند ایران را کنترل کنند از تیررس خارج می‌شود و دیگر توان مقابله با ما را ندارند که البته این مسئله دلیلی برای نادیده گرفتن مشکلات نیست.

جوانی ادامه داد: سپر امنیتی و سیستم دفاعی، پیشرفت‌های کشور در زمینه های علمی، پزشکی و به کار آمدن دولت انقلابی که در حال ریلگذاری در جهت حل مشکلات است، بحث نگاه ایران در سیاست‌های منطقه‌ای و ارتباط معنا‌دار با چین و روسیه و پیمان‌های شانگهای و تشکیل جبهه ضد تحریم که آمریکا به شدت خشمگین است.

وی ادامه داد: دشمن با برنامه‌ریزی منسجم به دنبال این بود تا با یک حرکت سریع مبتنی بر ضعف‌ها ما در حوزه‌های جوانان، زنان، دانشگاه‌ها و امثال آن ایران را به‌هم بریزند؛ در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فرمودند دشمن برای اول مهر برنامه داشت و اگر فوت مهسا امینی نبود نیز یک موضوع دیگری را اجرا می‌کردند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوادث اخیر یک اغتشاش ساده نبود و بر اساس منویات دقیق مقام معظم رهبری یک جنگ ترکیبی بود، گفت: محوریت جنگ ترکیبی جنگ شناختی است و ادراک سازی و تمرکز بر روایت‌سازی نادرست و به شکل‌های مختلف ایجاد تردید در مردم نسبت به صداقت مسئولان به وسیله تعمیم دادن بعضی کد‌ها از شیوه‌های حوادث اخیر بود.

وی با بیان اینکه در زمینه فوت خانم امینی دو روایت مطرح شد، گفت: در روایت اول این فرد با ضرب و شتم فوت شده و در روایت دوم مبتنی بر سوابق بیماری این خانم که لازم بود مسأله از جوانب مختلف بررسی و پس از بررسی کامل اطلاع رسانی شود ولی روایت اول در همان ساعات اولیه اتفاق توسط جبهه رسانه‌های دشمن به ترند اول تبدیل شد روایت اول به گونه‌ای فراگیر شد که حیرت برانگیز بود.

جوانی ادامه داد: فوت این خانم سرآغاز حرکتی سریع و هیجانی مبتنی بر روایت‌های نادرست شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی شد و ابتدا با خشونت بسیار با هدف بی‌ثبات سازی و سوریه سازی جمهوری اسلامی دنبال شد که در نتیجه آن شاهد آتش‌زدن ماموران مدافع امنیت و خشونت‌هایی مثل دست به اسلحه شدن بودیم و اگر حادثه شاهچراغ نبود کسی به این واقعیت پی نمی‌برد که به چه میزان دشمن درصدد نفوذ عملیاتی است.

وی با اشاره به داده‌های آماری موجود، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از ناآرامی‌های دانشگاهها ناشی از ورود غیر دانشجویان به فضای دانشگاه بود و اکنون با توجه به جلوگیری از ورود غیردانشجویان فضای اکثر دانشگاه‌ها به حالت عادی بازگشته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب تصریح کرد: هدف از بی‌ثبات‌سازی در کشور  تأثیرگذاری بر مذاکرات بود زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که ایران در دولت انقلابی کنونی بدون اتکا به برجام می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی درونی خود را برطرف کند.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد بود جمهوری اسلامی در مذاکرات در موضوعات هسته‌ای، موشکی و امثال آن امتیاز دهد ولی با عنایت خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و هوشمندی نیروهای نظامی و انتظامی که شهید دادند تا دیگران کشته نشوند این اهداف دشمن به نتیجه نرسید.

جوانی در پایان گفت: توهم پایان کار جمهوری اسلامی سبب از بین رفتن ترس در دل افراد حاضر در اغتشاشات شده و عدم مقابله سخت با وی یعنی خنثی سازی توطعه کشته سازی دشمن و پایان این فتنه و بازگشت شرایط کشور به حالت عادی است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.