روزبه قمصری

نقطه اشتراک احزاب آمریکا؛ اقدام علیه امنیت ملی ایران

در روز‌های اخیر شاهد برگزاری انتخابات کنگره در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی هستیم، ولی این رویداد‌های سیاسی که کدام حزب پیروز انتخابات می‌شود، هیچ تاثیری بر دشمنی آن‌ها با ملت ایران ندارد.

سرزمین‌های اشغالی و آمریکا در روز‌های اخیر صحنه برگزاری انتخابات پارلمان و کنگره بوده است و بر سر این موضوع هم اخبار مختلف و هیاهو‌های رسانه‌ای فراوانی در رسانه‌های بین‌المللی و همچنین رسانه‌های منطقه‌ای بر سر آینده سیاسی این انتخابات‌ها و ارتباط آن‌ها با نحوه برخورد با ایران منتشر شده است. در این میان رسانه‌های غربی پای خود را از این هم فراتر گذاشته و سرنوشت آینده ایران و همچنین مذاکرات برجام را هم به آینده این انتخابات گره زده‌اند.

در ابتدا به انتخابات رژیم صهیونیستی می‌پردازیم، پس از اینکه هفته گذشته انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد شاهد بودیم که سرانجام «بنیامین نتانیاهو» که چیزی در حدود ۱۵ سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود مجددا به عرصه قدرت بازگشت. او که همواره در سال‌های اخیر به عنوان فردی افراطی از جریان راست در عرصه سیاست این رژیم اشغالگر مطرح بوده همیشه رفتار‌ها و مواضع تندی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد و بر همین اساس هم پیش‌بینی می‌شود که با روی کارآمدن مجدد این سیاستمدار تندرو شاهد افزایش اقدامات ضد ایرانی این رژیم نامشروع علیه ایران باشیم.

البته همانطور که در سال‌های نخست وزیری او شاهد بودیم «بنیامین نتانیاهو» که از جریان راست افراطی است اقدامات مخرب و خرابکاری‌های فراوانی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد و برنامه‌های بیشتری را هم در دست انجام داشت که خوشبختانه با آگاهی و تیزهوشی مقامات نظامی و امنیتی ایران اغلب آن‌ها نقش برآب شد و ناکام ماند و از مرحله طراحی فراتر نرفت.

بر این اساس هم پیش‌بینی می‌شود با توجه به روی کار آمدن مجدد این چهره سیاسی تندروی صهیونیست مجددا شاهد طرح‌ریزی نقشه‌ها و برنامه‌های ضدایرانی توسط این رژیم اشغالگر علیه جمهوری اسلامی ایران باشیم. این در حالی بود که در دوره‌های نخست وزیری «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت» با توجه به مواضع معتدل آن‌ها شاهد دوره‌ای نسبتا آرام و عاری از اقدامات ضد ایرانی بودیم.

حال اگر در آن طرف میدان سیاست، نگاهی هم به انتخابات کنگره که برگزار شد و همچنین انتخابات پیش روی ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم که یکی از این کاندیدا‌ها هم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور افراطی سابق آمریکا است با شرایطی روبرو می‌شویم که باید انتظار اقدامات مخرب و ضدایرانی از طرف سران و مقامات کاخ سفید را آن هم در کنار آغاز اقدامات مخرب «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

در این میان موضوعی که بیش از پیش موجب شده تا «دونالد ترامپ» شانس بالایی در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ داشته باشد عملکرد نامناسب و کمتر از حد انتظار «جو بایدن» رئیس جمهوری فعلی و دموکرات آمریکا است که موجب شده تا شاهد کاهش شدید میان محبوبیت او در نزد افکار عمومی مردم آمریکا باشیم. در واقع میزان محبوبیت او حتی در میان اعضای حزب دموکرات نیز به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است.

اما با توجه به اینکه «دونالد ترامپ» در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود از «برجام» خارج شد و سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» را ناجوانمردانه و به شیوه گروه‌های تروریستی به شهادت رساند به احتمال فراوان در صورت راهیابی به کاخ سفدی به دنبال تکرار اقدامات ضد ایرانی خود خواهد بود که قطعا سران و مقامات کشور با طراحی و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای مناسب فعالیت‌های احتمالی او و دولت تندروی وی را خنثی خواهند کرد.

در پایان باید گفت انقلاب اسلامی بعد از پیروزی در ایران تا امروز که ۴۳ سال از آن زمان می‌گذرد همواره با طرح‌ها و نقشه‌های شوم و تروریستی دشمنان اسلام و انقلاب روبرو بوده و از این به بعد هم روبرو خواهد شد، ولی با توکل به خداوند و تبارک و تعالی و با کمک گرفتن از ظرفیت‌های فراوان داخلی و استعداد و تیزهوشی نسل جوان انقلابی توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرده و با شکست روبرو خواهد کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.