اعتصاب بخش حمل و نقل ریلی؛ مشکل جدید بایدن بعد از انتخابات کنگره

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه توانست با نتایج تقریباً آبرومندانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را پشت سر بگذارد با مشکل جدیدی مواجه شده که عبور از آن چندان تضمین‌شده نیست.

هادی نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توانست از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با وضعیتی بهتر از آنچه تصور می‌شد بگریزد اما احتمال اعتصاب کارکنان بخش ریلی تازه‌ترین مشکلی است که کاخ سفید را هراسان کرده است.

امروز دوشنبه بزرگترین اتحادیه صنفی کارکنان بخش خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی طرح پیشنهادشده از سوی دولت را رد کرد تا احتمال اعتصاب گسترده کارکنان این بخش افزایش پیدا کند. چنین اعتصابی از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند زنجیره تأمین کالاها را قبل از فصل تعطیلات دچار اختلال کند.

جرمی فرگوسن، رئیس اتحادیه SMERT-TD گفت: «آن طرح حالا به میز چانه‌زنی بازگشته است. همه چیز می‌تواند از طریق مذاکره و بدون اعتصاب حل و فصل شود. سازش، در راستای منافع کارگران، بخش ریلی، کشتی‌رانی و مردم آمریکا خواهد بود.»

کارکنان بخش ریلی به دنبال افزایش دستمزدها به دلیل افزایش هزینه‌های معیشتی و همچنین شرایط بهتر کاری هستند.

بایدن در ماه سپتامبر مذاکره‌ای با این اتحادیه انجام داده بود. توافق موقت میان دو طرف، یک برد سیاسی برای او به حساب آمد اما اختلافات اخیر میان اتحادیه‌های آمریکا تلاش‌های دولت برای جلوگیری از اعتصاب را پیچیده کرد.

وبگاه نشریه نیوزویک نوشته اعتصاب بخش حمل و نقل می‌تواند باعث کمبود بیشتر کالاها شده و زنجیره تأمین را دشوارتر کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.