ناتو: جنگ روسیه با اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه گفت که جنگ روسیه با اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد.

هادی نیوز: «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد.

وی که در نشست مجمع پارلمانی ناتو صحبت می‌کرد، افزود: «جنگ روسیه علیه اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد اما تنها بر اساس شرایط قابل قبول اوکراین، چون پیروزی روسیه و ولادیمیر پوتین غیر قابل قبول است».

این در حالی است که «دیمیتری مدودف»، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور بیان داشت، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین وارد مذاکرات صلح با روسیه نمی‌شود چون می‌ترسد کشته شود.

مدودف تاکید کرد، آمریکا، اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو خواستار «قطع رابطه نهایی» با روسیه به دلیل اینکه چشم‌انداز شروع جنگ جهانی سوم را در پی دارد، نبوده و بنابراین شروع به خواهش از زلنسکی برای ورود به مذاکرات صلح با روسیه کردند.

به گفته معاون رئیس شورای امنیت روسیه، زلنسکی خواستار مذاکرات نیست زیرا این کار برای او خطرناک شده و چنانچه اراضی تحت کنترل روسیه را به عنوان اراضی متعلق به مسکو به رسمیت بشناسد، ارتش و «ملی گراهای» اوکراین او را خواهند کشت.

از سوی دیگر مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه چهارشنبه گذشته از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه و تداوم حمایت از ارتش اوکراین خبر دادند.  

به گزارش«خبرگزاری فرانسه»، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:«احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.»

ژنرال  میلی ادامه داد: «احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام  اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است».

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: «اوکراین به مقاومت خود ادامه خواهد داد. قرار نیست  اوکراین عقب نشینی کند».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.