حجت‌الاسلام صدیقی: تهدیدات استکبار توسط ملت ایران به فرصت تبدیل شده است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: همه کشورهای استکباری و امکاناتشان در برابر ایران همیشه شکست خورده‌اند و همه تهدیدهای استکباران توسط ملت ایران به فرصت تبدیل شده است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران (یازدهم آذر) گفت: نماز جمعه غذای روحی ماست، جان ما از حقیقت نماز نور می‌گیرد و ما را بالا می‌برد.

وی افزود: تقوی برکات زیادی دارد، از آموزه‌های قرآن کریم به ما آموخته‌اند اگر امتی تقوا داشته باشد، خداوند متعال مشکلات دنیای آن‌ها را هم حل می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مسأله‌ای که تقوای عمومی را تحکیم می‌بخشد کنترل زبان است؛ اگر کسی اهل مراقبه باشد، برای اینکه سخن اشتباه نگوید کم حرف می‌زند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک می‌گویم، این بانوی گرامی جزو شخصیت‌های ممتاز و بی‌نظیر است. ایشان مثل اعلای بسیج و بسیجی بودن است، به خصوص در مسأله ولایتمداری، بسیج ذوب در ولایت است؛ بسیج و ولایت یک روح هستند.

وی تصریح کرد: این حقیقت در وجود حضرت زینب (س) بود، چراکه خویِ امام حسین (ع) همه زندگیشان را پوشش داده بود. ایشان سخت‌ترین بحران‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کردند،‌ انقلاب و شهدای ما همه به برکت حضرت زینب (س) است، اقتدار ما نیز به برکت ایشان است. این بانوی گرانقدر در بحران‌های زمان خود برنامه داشتند و همه جا حواسشان به تکلیف و اجرای فرمان ولی بود و استوارانه به سخنان ولایت عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: شهید سلیمانی سیاستمدار، شجاع و مدیر بود و فتوحات زیادی داشت، اما در برابر کسی که وی را نائب امام زمان (عج) می‌دانست، فرمانده نبود بلکه دلداده و شیدا بود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) تجلی امام حسین (ع) بود، هنر بسیجی بودن یعنی همین؛ همه کشورهای استکباری و امکاناتشان در برابر ایران همیشه شکست خورده‌اند و همه تهدیدهای استکباران توسط ملت ایران به فرصت تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امام خمینی(ره) هم افتخار می‌کرد که خودم بسیجی‌ام، قلب مؤمن جای خداست و  اشغالگر نمی‌تواند سرزمین بیگانه را تحت تأثیر قرار دهد، اما این ارتباطِ جریانی که قلب مومن را حرم خدا کرده، ولایت است. 

صدیقی افزود: ملت ایران ۴۳ سال است با فتنه‌ها و آشوب‌های خطرناکی روبه‌رو بوده است، ما جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم و جز خدا کسی را نداشتیم و زیر پرچم ولایت فقیه ایستادیم.

وی ادامه داد: محبت رهبری غیر از مسأله مقام‌های حکومتی است؛ والله یک حقیقت و نورانیت است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اشتباهات در مسئولین زیاد است، اما امام و ولی‌فقیه اشتباه نکردند، معصوم نیستند، اما این افراد چون تقوا دارند خداوند متعال کمک‌شان می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: این که ملت ایران شکست نمی‌خورد، برای این است که باور دارد ولیِ او نائب امام زمان (عج) است، امامش او را تنها نمی‌گذارد و خدا هم وعده داده کسی که تقوی داشته باشد را کمک می‌کند.

وی درباره مسائل روز دانشجو نیز، گفت: این اتفاق زمانی رخ داد که آمریکایی‌ها همه امور کشور را زیر سلطه قرار داده بودند، اولین «مرگ بر آمریکا» را جنبش دانشجویی سر دادند، دانشجو باطن امام بود، آن‌ها لانه جاسوسی را تسخیر کردند و انقلاب دوم نامیده شد، این معجزه دانشجویی بود و نشان داد فکر دانشجو با امامت تا چه میزان شباهت دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به خدمات دانشجویان در ایام انقلاب، افزود: جنبش دانشجویی اعتکاف را جهانی کرد، در دفاع مقدس جنبش دانشجویی هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده است، دانشجویان جهاد سازندگی را راه انداختند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: دانشگاه تا آخر زیر سایه ولایت به وظایف دانشگاهی‌اش عمل می‌کند.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اقدامات گرانبهایی انجام داد، تا جایی که امروز قدرت‌های بزرگ افتخار می‌کنند که با آن‌ها مانور دهند، امروز را به نیروی دریایی تبریک می‌گویم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیروزی تیم ملی در جام‌جهانی خاطرنشان کرد: به ملی‌پوشان تبریک می‌گویم، کم‌کاری نکردند اما رسم‌ مبارزه بُرد و باخت است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.