اردوغان: آمریکا 4 تا 5 هزار محموله سلاح به شمال سوریه فرستاد

رئیس جمهور ترکیه خبر داد که آمریکا برای حمایت از شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود در شمال سوریه، پنج هزار محموله سلاح فرستاده است.

هادی نیوز: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، شامگاه امروز (یکشنبه)، بار دیگر یونان را تهدید کرد و گفت که یونان همیشه می‌گوید که ترکیه قادر است آتن را هدف قرار دهد.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از اردوغان نوشت: «ما موشک ها را به دست خودمان درست می‌کنیم. این مسئله، مایه ترس یونان است. زمانی که درباره موشک های تایفون صحبت می‌کنیم، یونان احساس ترس می‌کند.»

وی همچنین گفت که واشنگتن چهار تا پنج هزار محموله سلاح به شمال سوریه برای گروه های کُرد (یگان های مدافع خلق) فرستاده است و با وجود اینکه بارها در این باره سخن گفته‌ام، هیچ توجهی به این مسئله نمی‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در پایان اضافه کرد که به خاطر این بی توجهی، «مجبوریم خودمان این خار را از ریشه درآوریم و تروریسم را نابود کنیم.»

وی پیش از این هم درباره حمایت نظامی غرب از شبه‌نظامیان کُرد سوری گفته بود: «اروپا باید مواضع خود را در قبال کشورمان از نظر سیاسی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم بازبینی کند.»

اردوغان خاطر نشان کرد: «ترسیم آینده با دولتی که از تروریست‌ها محافظت می‌کند دشوار است و ما هرگز کسانی را که ما را در برابر تروریسم رها کردند، فراموش نخواهیم کرد.»

رئیس جمهور ترکیه در پایان بیان کرده بود: «هیچکس نمی‌تواند ما را به خاطر موضعی که در قبال مبارزه با سازمان‌های تروریستی داریم، مؤاخذه کند. کشورهای عضو ناتو به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه سلاح دادند و ما برای تامین امنیت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.»

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.