درخواست فرمانده کل ارتش برای جلوگیری از فرار اوکراینی‌ها از خدمت

فرمانده کل ارتش اوکراین از رئیس‌جمهور این کشور خواست با امضای قانونی، مانع اقداماتی مثل فرار از خدمت، ترک یک واحد نظامی یا محل خدمت و نافرمانی از دستورات رزمی شود.

هادی نیوز: «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین دوشنبه (۱۹ دسامبر) خواستار مسئولیت قانونی سخت‌تر برای اقداماتی مثل فرار از خدمت، ترک یک واحد نظامی یا محل خدمت و نافرمانی از دستورات رزمی شد. 

به گفته وی، خلأهای فعلی در قوانین که فقط جریمه نقدی یا احکام وابسته به عفو مشروط را شامل می‌شود، ناعادلانه است و باعث از دست دادن پرسنل، قلمرو و غیرنظامیان در خط مقدم می‌شود. 

او در ویدئویی که در فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت، گفت: مناطق در معرض خطوط مقدم باید با سایر نیروهای نظامی تحت پوشش قرار بگیرند که باعث افزایش تلفات پرسنل، مناطق و غیرنظامیان در آن‌ها می‌شود. اغلب، مواضع از دست رفته باید با حملاتی که هزینه بسیار زیادی دارد، پس گرفته شود. 

این مقام نظامی اوکراینی از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواست قانونی را امضا کند که به این موضوع رسیدگی کند و گفت که نظام ارزش‌های نظامی و راه‌حل پیشنهادی منعکس‌کننده نظرات فرماندهان یگان است.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً با درخواست کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب، مدعی شد «ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر خواهد کرد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه (۱۹ دسامبر) هشدار داد سیاست‌های خطرناک و کوته‌بینانه واشنگتن، آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.