مقام ارشد پارلمان آلمان زنگ خطر ورشکستگی را به صدا درآورد

یک مقام ارشد پارلمان آلمان نسبت به وجود خطر تبدیل شدن کشورش به یک کشور ناکارآمد و احتمال ورشکستگی آن هشدار داد.

هادی نیوز: معاون رئیس پارلمان آلمان گفت، این کشور با ریسک تبدیل شدن به یک «کشور ناکارآمد» مواجه است.

به گفته وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس پارلمان آلمان، این کشور باید به مشکلات گوناگونش شامل بحران زیرساخت، قیمت های بالای انرژی و ناتوانی ارتشش در حفظ کشور رسیدگی کند.

کوبیکی که معاون رئیس حزب دموکراتیک آزاد آلمان است در مصاحبه با نشریه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» هشدار داد، بسیاری از آلمانی‌ها معتقدند آلمان در آستانه تبدیل شدن به یک کشور ناکارآمد در نتیجه ناتوانی مقاماتش در حل مشکلاتی که انباشته شده‌اند است.

کوبیکی توضیح داد:«خیلی از شهروندان معتقدند که آلمان در آستانه ناکارآمد شدن است. مسائل مختلفی اعم از زیرساخت، قیمت های انرژی و ناتوانی ارتش آلمان در حفظ کشور هستند. ما باید الان به این مسائل رسیدگی کنیم وگرنه همه چیز بدتر خواهد شد‌.»

این مقام ارشد پارلمان آلمان گفت: «ما انتخاب شده‌ایم تا رفاه این کشور و شهروندانش را بهبود ببخشیم نه اینکه آن را به خطر بیندازیم. اقتصاد ما باید پررونق بماند‌.»

معاون رئیس پارلمان آلمان در ادامه هشدارهایش درباره مشکلات لاینحل کشورش گفت: «اگر ما به همین منوال ادامه دهیم و تا سالها در چارچوب مبارزه با بحران انرژی کمک پرداخت کنیم ممکن است حتی اگر با ورشکستگی دولتی مواجه نشویم اما با سوسیالیسم دولتی روبرو شویم.»

وولفگانگ کوبیکی همچنین تاکید کرد، مبلغ ۱۱۰ میلیارد یورویی که آلمان مایل است صرفا آن را  برای واردات انرژی از جاهای دیگری غیر از روسیه با هدف رفع بحران فعلی هزینه کند باعث از بین رفتن بودجه های حوزه های دیگر می‌شود چرا که نمی‌توان این هزینه مازاد را با چاپ پول با چاپگرهای پول و یا با اخذ از مالیات‌دهندگان تامین کرد..

معاون رئیس پارلمان آلمان خاطر نشان کرد: «ما نباید مدت زیادی درگیر این بحران‌ مالی باشیم در غیر این صورت پول کافی برایمان برای سرمایه گذاری باقی نخواهد ماند.»

کوبیکی در ادامه صحبت‌هایش، مواضع سیاستمداران حزب «سبزها» در آلمان در زمینه سیاست انرژی را مورد انتقاد قرار داد. او عنوان کرد: «ما نمی‌خواهیم از روسیه نفت و گاز بیشتری دریافت کنیم در حالی که دوستان ما در حزب سبزها نیروگاه‌های با سوخت زغال‌سنگ را دوباره راه می‌اندازند. و جلوی گسترش معقول فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای را می‌گیرند. این باعث خشم من است که ما به عنوان ائتلاف به اصطلاح چراغ راهنمایی نمی‌توانیم از همه فرصت‌ها برای دستیابی به حجم مقرون به صرفه و کافی انرژی در یک چنین زمانه دشواری برای شهروندانمان و بالاتر از آن برای اقتصادمان استفاده کنیم.»

او همچنین یادآور شد که حزب سبزها در آلمان با عملیات اکتشاف میادین گازی در دریای شمال به رغم توافقی که سال گذشته میلادی در جریان مذاکرات ائتلافی به دست آمد، مخالفت می‌کند.

او خاطر نشان کرد: «ما مبالغ گزافی را برای وارد کردن گاز طبیعی مایع از قطر،‌ امارات و آمریکا هزینه‌ می‌کنیم در حالی که به دلایل ایدئولوژیکی جلوی استخراج منابع گازی مقرون به صرفه‌تر شل را می‌گیریم. این درست نیست. ما لازم است در زمینه تعامل با بحران ها بهتر شویم.»

کشورهای غربی و متحدانشمان در پی اعمال تحریم‌هایشان علیه روسیه به تلافی عملیات ارتش این کشور در فوریه 2022 در اوکراین با مشکل افزایش قیمت انرژی دست به گریبان شدند. بحران اوکراین و تحریم‌هایی که حامیان این کشور اعمال کردند سبب اختلال در زنجیره‌های تامینی و افزایش قیمت انرژی در سطح جهانی شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.