آمریکا یخ زد؛ طوفان زمستانی حداقل 28 کشته برجا گذاشت

به دنبال طوفان زمستانی در سرتاسر آمریکا دست کم 28 نفر کشته شده و به دلیل قطع برق و گرفتار شدن ساکنان در خانه‌ها احتمالا شمار تلفات بالاتر خواهد رفت.

هادی نیوز: زمستان تاریخی در ایالات متحده میلیونها نفر را در سرتاسر این کشور را دچار یخ زدگی و سرمای وحشتناک کرده است به گونه‌ای که تا کنون 28 نفر کشته شده و گفته می‌شود به خاطر گیر افتادن بسیاری از منازل مسکونی زیر برف و قطع برق، شمار تلفات بالاتر خواهد رفت. 

شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد، وسعت و دامنه این طوفان زمستانی تقریبا بی سابقه است و از دریاچه بزرگ نزدیک مرز کانادا تا «ریو گرانده» در مرز مکزیک امتداد دارد. 

این گزارش افزود: بیش از 60 درصد کل مردم آمریکا تحت تاثیر این طوفان هستند و هشدار و توصیه‌های آب و هوایی طوفانی دریافت کرده‌اند. سازمان هواشناسی آمریکا گفته، میزان سرمای هوا از کوههای راکی تا کوههای آپالاچیانز به شدت پایین‌تر از دمای نرمال هر ساله بوده است.

بسیاری از سفرهای کریسمس به خاطر بدی آب و هوا و فشار هوا که به خاطر طوفان به شدت کاهش یافته است لغو شده و تا ساعت 2 بعد از ظهر روز یک شنبه 1707 پرواز داخلی و خارجی زمین گیر شده است. 

این درحالیست که پیش بینی شده است بارش برف در برخی مناطق تا صبح دوشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت. 

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در حوالی فرودگاه بین المللی بوفالو نیاگارا در ایالت نیویورک تا ساعت 7 صبح روز یک شنبه حدود 109 سانتیمتر برف باریده است. 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.