پوتین: 100 درصد موشک‌های پاتریوت آمریکا در اوکراین را نابود می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه درباره تصمیم واشنگتن برای ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، گفت صد در صد اطمینان دارد روسیه موشک‌های پاتریوت آمریکا در اوکراین را نابود خواهد کرد.

هادی نیوز: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با تلویوزیون دولتی در خصوص درگیری‌ها در اوکراین گفت مسکو آماده مذاکره با همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اظهار داشت: معتقدم در مسیر درست عمل می‌کنیم، از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم، منافع شهروندانمان، مردممان. و انتخاب دیگری جز حفاظت از شهروندان خود نداریم.

پوتین سپس برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و گفت: ما آماده مذاکره با همه افراد درگیر درباره راه‌حل‌های قابل قبول هستیم، اما این به آن‌ها بستگی دارد-این ما نیستیم که از مذاکره امتناع می‌کنیم، آن‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پوتین همچنین گفت که غرب به دنبال تکه تکه کردن و تجزیه روسیه است. به گفته وی، «سیاست رقبای روسیه مبتنی بر اصل تفرقه بینداز و حکومت کن است، آن‌ها همیشه سعی در این کار داشته و به این تلاش ادامه می‌دهند».

رئیس‌جمهور روسیه سپس در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین، گفت صد در صد اطمینان دارد روسیه می‌تواند سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» را در صورتی که آمریکا به اوکراین تحویل دهد، نابود کند.

پوتین پیش‌تر هم ضمن هشدار به آمریکا درباره تحویل سامانه پاتریوت به اوکراین گفت این سامانه‌ها به اندازه اس-۳۰۰ اثربخش نیستند. وی گفت سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت که آمریکا در اختیار اوکراین قرار می‌دهد سامانه‌های قدیمی‌ هستند که روسیه قادر است با آن‌ها مقابله کند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرده بود روسیه می‌خواهد جنگ در اوکراین و همه درگیری‌های مسلحانه با مذاکرات دیپلماتیک به پایان برسد. وی گفت: هدف ما این نیست که بخواهیم آتش‌بیار معرکه درگیری نظامی باشیم بلکه بر عکس می‌خواهیم به این جنگ پایان بدهیم. ما تلاش خواهیم کرد که آن را پایان بدهیم. هر چه زودتر، بهتر.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.