علی‌اف: کریدور زنگزور قطعا باز خواهد شد

به رغم تشدید تنش‌ها بین باکو و ایروان بر سر موضوعاتی از قبیل مسدود بودن گذرگاه «لاچین»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کریدور زنگزور قطعا باز خواهد شد.

هادی نیوز: الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان طی سخنانی به مردم این کشور وعده داد که کریدور زنگزور قطعا باز خواهد شد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور در نشست موسوم به «روز همبستگی آذربایجانی‌های جهان» و «سال نو» درباره تنش‌ها با ارمنستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در این سخنرانی ادعا کرد که کریدور زنگزور قطعا باز خواهد شد چه ارمنستان بخواهد و چه نخواهد.

وی گفت: «کار وسیعی برای باز کردن کریدور زنگزور با احداث راه آهن و جاده‌ها در حال انجام است. کریدور زنگزور قطعا باز خواهد شد چه ارمنستان بخواهد و چه نخواهد. ما تعهد قاطع خود را نشان می‌دهیم و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: «خواسته ما منطقی و عادلانه است. ما باید با جمهوری خودمختار نخجوان که جزء لاینفک (جمهوری) آذربایجان است خط ارتباطی داشته باشیم و خواهیم داشت».

وی در این سخنرانی بار دیگر اعلام کرد که ارمنستان در دوره اشغال اراضی متعلق به جمهوری آذربایجان 65 مسجد از مجموع 67 مسجد موجود در آن مناطق را به طور کامل نابود کرد.

الهام علی اف با قدردانی از «بنیاد حیدر علی اف» افزود: «احیای این مساجد شروع شده است. مساجدی که نیاز به تعمیر دارند در حال تعمیر هستند. باید اشاره کنم که بنیاد حیدر علی اف نقش اصلی را در ساخت و بازسازی بناهای مذهبی ما ایفا می‌کند. تقریباً تمام مساجد با هزینه‌های بنیاد حیدر علی اف بازسازی می‌شوند».

به رغم مخالفت‌های مقامات ارمنستان، الهام علی اف و دیگر مسئولان جمهوری آذربایجان بارها درباره کریدور زنگزور صحبت کرده‌اند.

چندی قبل وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان درباره جنگ‌طلبی باکو، گفته بود: (جمهوری) آذربایجان به‌رغم سیاست تهاجمی ارمنستان، از زمان آزادسازی سرزمین‌های خود حامی و آغازگر عادی‌سازی روابط بوده است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شده بود: «امیدواریم زمان زیادی طول نکشد تا ارمنستان به اثربخشی کریدور زنگزور که اکنون به واقعیت تبدیل شده پی برد. اگر ارمنستان واقعاً خواهان صلح است، باید اراده سیاسی خود را نشان دهد و گام‌های مشخصی در جهت صلح بردارد» 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.