فراخوان ایهود باراک برای سرنگونی کابینه «شرور» نتانیاهو

نخست‌وزیرپیشین رژیم صهیونیستی با شرور و شیطانی توصیف کردن کابینه جدید نتانیاهو، به مبارزه و برگزاری تظاهرات تا سرنگونی آن فراخواند.

هادی نیوز: ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در اعتراض به کابینه راست افراطی کنونی این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو»،  به تظاهرات و درگیری‌های خیابانی و میدانی برای سرنگونی این کابینه فراخواند.

وی طی یادداشتی که در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» منتشر شد، نوشت: «اختلاف با دولت بنیامین نتانیاهو به مرحله جنگ می‌رسد و این یک هشدار واقعی است، زیرا خطر نزدیک و قریب‌الوقوع است و به فروپاشی نظام سیاسی مبتنی بر اشغال منجر خواهد شد. با سکوت اسرائیلی‌ها اتفاقات بد ادامه خواهد یافت لذا آنها باید چشمان خود را باز کنند، از خود بپرسند که کجای این مبارزه ایستاده‌اند و پاسخ واقعی را هرچه قدر دردناک و سنگین باشد، بیابند».

در ادامه این یادداشت آمده است: «آنچه امروز علیه دولت کنونی انجام می دهیم مهمترین نبرد زندگی ماست و هنوز لایه نازکی از "نگهبانی" ما را از برخورد با آن باز می دارد، این کار سخت و پر از زحمت و عرق و اشک خواهد بود.با توجه به جرقه‌های اراده جمعی که این روزها شاهد آن هستیم، این تقابل در مبارزه از طریق تظاهرات خیابانی، میادین، جاده‌ها، محل‌ کار و دانشگاه‌ها به نتیجه خواهد رسید».

وی در ادامه توضیح داد: «اگرچه این ممکن است به ناآرامی‌های داخلی تا رسیدن به طلوع بهاری منجر شود که در آن یک میلیون اسرائیلی به خیابان‌ها بیایند و این دولت شرور و [شیطانی] سقوط کند».

باراک تاکید کرد: «آنچه که امروز اسرائیلی‌ها علیه دولت انجام می‌دهند، چیزی است که بارها و بارها طی صدها سال گذشته، قبایل و گروه‌های مختلف با هویت‌های متفاوت انجام داد‌ه‌اند. مردمی که در طوفان برخاسته‌اند. در همه این موارد، با دیکتاتوری‌های تاریک مبارزه شده و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. زمانی که مجبور به مبارزه شویم، می‌دانیم که چگونه بر هر ترسی غلبه کنیم و در لحظات سخت با هم کار کنیم، زیرا کاری که دولت انجام می دهد اصلاحات لازم و مطلوب در سیستم قضایی نیست، بلکه یک روند برق آسا برای خُرد کردن آن است. و تسلیم شدن حزب من در مقابل پلیس است، که دریچه گسترده‌ای را به روی فساد، نژادپرستی، نفرت و تضاد منافع باز می‌کند».

در ادامه این یادداشت آمده است که کابینه نتانیاهو مشتاق شعله‌ور کردن درگیری سیاسی منطقه‌ای با فلسطینی‌ها و تبدیل کردن آن به جنگ مذهبی با اسلام  است. ضمن این‌که با تعصب در قبال برنامه‌های مطالعاتی، رفتار پزشکان با بیمارانش بر اساس مذهب، گرایش جنسی و رنگ پوستشان، صدور حکم بازداشت به اتهام خیانت به نخست وزیر و وزیر جنگ سابق و انتصاب قضات، تجار، مدیران اجرایی و مشاوران حقوقی فاقد تجربه حرفه‌ای، برای یک اقدام سیستماتیک پاکسازی آماده می‌شود.

وبگاه فلسطینی «شهاب» با انتشار این یادداشت نوشت که نتیجه‌ای که باراک و همراهان خشمگینش از آن بر کابینه نتانیاهو مترتب می‌کنند این است که آنچه این کابینه به دنبال آن است، تحقق خواست و اراده جامعه صهیونیستی نیست بلکه اتحاد میان فاسدها برای خدمت به خود و نژادپرستانی است که از مفسدان در راستای رویکرد فریبنده و خطرناک مسیحایی خود، اخاذی می‌کنند. اخاذی از نخست وزیر تا وزرایش که تا گردن در اعماق دروغ بزرگی که رژیم های تاریک در گذشته در آن فرو رفته‌اند، قرار دارند.

بر این اساس، بسیاری از صهیونیست‌ها بر روی این امر توافق دارند و این امری است که کابینه نتانیاهو را به یک دولت کاملاً غیرقانونی تبدیل می‌کند و از هر اسرائیلی می‌خواهد که  با آن مقابله کند. زیرا این کابینه از قواعد قانونی برای نابودی کشور از درون استفاده می‌کند و درباره وضعیتی که در حال گذر از آن است  فقط می‌توان گفت که یک "کودتا" است. زیرا این کابینه، تمایلی به تغییر سیستم قضایی ندارد، بلکه در پی نابودی کامل و درهم شکستن حاکمیت قانون است که از نظر باراک و بسیاری از چهره‌های سیاسی جامعه صهیونیستی، یک هشدار واقعی است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.