مقتدایی: مجلس از تهدید اروپا فرصت می‌سازد/ غرب می‌خواهد امنیت ما را از بین ببرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اقدام مداخله جویانه پارلمان اروپا علیه سپاه گفت: قطعا مجلس از تهدید پارلمان اروپا فرصت می‌سازد، همانطور که تهدید آمریکایی‌ها را به فرصت تبدیل کردیم، این هفته متناسب با شرایط فعلی دستورکارها را تنظیم می‌کنیم.

هادی نیوز: عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تهران ۲۰ درباره اقدام مداخله جویانه پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران گفت: بخشی از هدف این قطعنامه موضوع سپاه است و بخش عمده آن هدف گیری فعالیت‌های کل جامعه است. ۳۲ بند را آورده‌اند و وقتی بخش قابل توجه آن را می‌بینید که بخشی از آن به اقدامات تحریمی و ایجاد اخلال به روند مدیریتی کشور برمی‌گردد.

مقتدایی افزود: اینها از مجامع بین‌المللی استفاده می‌کنند تا کاری کنند که از نظر حقوق بین‌الملل بی‌سابقه است که در امور کشوری دخالت کنند. البته در مورد لیبی اقداماتی انجام دادند و امروز می‌خواهند این کارها را در ایران کنند ولی قانون اساسی و ساختار ما به گونه‌ایست که چنین اجازه‌ای به آنها نخواهد داد. ما جلساتی داریم تا طرحی بیاوریم و از باب مقابله به مثل اقدام می‌کنیم و اروپایی‌ها به جهت منافعشان ضرر می‌کنند. حضور ما پررنگ و مقتدرانه است. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اصول قانونی اساسی ما نهادهای ما را مشخص کرده. سپاه پاسداران در متن قانون آورده شده و چطور مجموعه‌ای از آن طرف دنیا ورود می‌کند و درباره قانون ما اظهار نظر می‌کند. این استاندارد دوگانه آنها را نشان می‌دهد. به زودی جواب قاطع مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که ما قدرت دفاع از خود را داریم و آنها حتما بادی که کاشته‌اند را توفانش را درو می‌کنند.

در ادامه مسعود قرنفلی، کارشناس اتحادیه اروپا در وزارت امورخارجه در تماسی تلفنی درباره درخواست تروریستی نامیدن سپاه توسط پارلمان اروپا گفت: این قطعنامه با ۳۲ بند مقدماتی درپارلمان اروپا تصویب شد. منتهی بر خلاف سایر قطعنامه‌ها که با تصویب آرا نمایندگان انجام می‌شود با بلند کردن دست نمایندگان صورت گرفت. چرا که نمایندگان نمی‌خواستند آرای آنها مشخص بشود.

قرنفلی افزود: این قطعنامه در پارلمان اروپا با لابی دوستان ایران آزاد، منافقین و حامیان اسراییل به تصویب رسید. حتی نماینده رژیم صهیونیستی از لابی موثر سفارتخانه‌اش تشکر کرد. البته این قطعنامه الزام‌آور نخواهد بود اما به لحاظ اقتصادی نمی‌شود آن را نادیده گرفت. 

این کارشناس اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید یک واکنش متناسب با این رویکرد سیاسی و غیر حقوقی پارلمان بروز بدهد. بحث قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی بر خلاف استقلال یک کشور است و مجموعه گسترده‌ای که در مفاد آن آمده مجموعه ارکان نظام را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی درباره اینکه دستگاه دیپلماسی ایران در نظر دارد چه رویکردی در برابر این اقدام اتحادیه اروپا داشته باشد، گفت: این مجموعه اقداماتی که پارلمان اروپا در سطح اتحادیه پیگیری کرده متغیرهای زیادی دارد. وزارتخانه به تناسب وظایف به این متغیرها پاسخ می‌دهد. نگاه اتحادیه اروپا و غرب به فشار حداکثری به ایران است. آنها از مسائلی که در ایران رخ داده سواستفاده کرده و فکر می‌کنند ایران در موقعیت ضعف قرار دارد و می‌توانند با فشار حداکثری ایران را تضعیف کنند.

مقتدایی نیز در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا نزاکت‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشتند، ادامه داد: آنها به دنبال تجزیه و بهم زدن ساختار سیاسی بودند و در این حالت می‌خواهند به هدفشان برسند. با این حال چند اصل و قاعده بین‌المللی را زیر پا گذاشتند و در امور داخلی ما دخالت می‌کنند. ارتش و سپاه پاسداران اسلامی در اصل ۱۵۰ قانون اساسی قرار گرفته و طبق قانون وظایفی بر عهده دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اتحادیه اروپا بخواهند قانون ما را نادیده بگیرند جز دخالت به معنای چیست؟ منع استفاده از زور و اصل تساوری حاکمیت‌ها از مواردی است که در سازمان ملل کشورها امضایش کردند. غرب به دنبال این است که با نا‌بسامان کردن کشور، امنیت را از بین ببرد. مجلس هم با درایت و هم با قاطعیت جواب خواهد داد. ما پاسخ قاطع می‌دهیم و قدرت دفاع از کشور خودمان را داریم.

وی با اشاره به اینکه «همه دنیا اروپا نیست»، افزود: در این چند وقت اخیر ارتباط با همسایگان را تقویت کردیم. به پیمان شانگهای راه پیدا کردیم. اروپایی‌ها نباید احساس کنند که اگر قانونی تصویب شد ما ضرر می‌کنیم. اگر سپاه اقدام موثر نداشت، حتی اروپا اسیر قاچاق و مواد مخدر می‌شد. ما در منطقه مهمی قرار داریم و آنها از حفاظت‌های ما منتقع می‌شوند. اگر ما احساس کنیم که مسئولیتی نداریم، آنها به زحمت می‌افتند.

مقتدایی ادامه داد: غربی‌ها به دنبال آشفته سازی بودند که نشد. مجلس از تهدید آنها فرصت می‌سازد. همانطور که تهدید آمریکایی‌ها را به فرصت تبدیل کردند. این هفته متناسب با شرایط فعلی دستورکارها را تنطیم می‌کنیم. اعضای کمیسیون امنیت ملی بیانیه‌ای دادند. امروز در جلسات مختلف چند طرح را در این خصوص تجمیع کردیم و بر اساس آن در مجلس تصمیم‌گیری کلان می‌کنیم. اقتدا‌ر ملت ایران نکته اساسی فعالیت مجلس خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این کاری که آنها کردند از این جهت که نشان داد اگر پایش بیفتد به پیمانی در سطح جهانی پایبند نیستند اهمیت داشت. ما باید از این فرصت در قانون‌گذاری استفاده کنیم و خلاهای قانونی را در داخل پوشش بدهیم. مردم بدانند غربی‌ها به دنبال مشروعیت زدایی کلیت کشور ما هستند. نه تنها حکومت بلکه کل ایران را می‌خواهند که بی‌ثبات کنند. آنها با صبر مردم به نتیجه نرسیدند و ایرانیان برنده این نبرد دیپلماتیک خواهند بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.