نیکزاد: اروپا منافع خود را پای امیال آمریکا ذبح نکند/ پاسخ شرارت‌ها را خواهیم داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه ما به اروپایی‌ها این است که چشم‌های خود را به روی واقعیت‌ها باز کنند و منافع خود را پای امیال آمریکایی‌ها ذبح نکنند.

هادی نیوز: علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز 9 بهمن در نطق پیش از دستور خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران پس از پذیرش اسلام بود. این انقلاب شکوهمند با رهبری دو امام حکیم، فرزانه و مقتدر ملت ایران را در سایه وحدت کلمه از ذلت و خواری به اوج عزت و اقتدار رسانید و جا دارد خدای متعال را بابت این نعمت بزرگ شاکر باشیم. شکر این نعمت بزرگ در حفظ اصول و ارزش های اصیلی و انقلابی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی یک الگوی بی بدیل است، تصریح کرد: مردم سالاری دینی، سازوکاری کامل تر و حقیقی تر از دموکراسی لیبرالیستی است و انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته ثابت کرده بدون وابستگی به شرق و غرب نه تنها می توان در برابر ابهت پوشالی استکبار ایستادگی کرد بلکه می توان بسیاری از قله ها را فتح کرد و در مسیر سایر قله ها با شتاب و سرعت در حرکت بود.

نیکزاد ادامه داد: حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی، یک الگوی بی بدیل است. مردمسالاری دینی، سازوکاری کامل تر و حقیقی تر از دموکراسی لیبرالیستی است و انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته، ثابت کرده که، مردم مدار و دین محور، و بدون وابستگی به شرق و غرب، نه تنها می توان در برابر ابهت پوشالی استکبار ایستادگی کرد، بلکه می توان بسیاری از قله ها را فتح کرد و در مسیر سایر قله ها، با شتاب و سرعت در حرکت بود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی همانگونه که در بیانیه گام دوم تصریح شده است، بدون خیانت به آرمان هایش، در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است. ادامه مسیر انقلاب نیز، نیازمند نظریه پردازی و واژه-پردازی جدید نیست، بلکه محتاج بازگشت به همان شعارهای اصیل است. مردم همچنان بر عهدی که با امام و رهبر خود بسته اند، استوار هستند و این مسئولان هستند که باید در خود تغییر ایجاد کنند.

نائب رئیس مجلس افزود: برای طراحی حکمرانی آینده، نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست، بلکه مسیر مورد نیاز، بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش های سال 57 است. خداخواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، عدالت طلبی، مردم سالاری، ساده زیستی مسئولان، تخصص-گرایی، جوان باوری، فسادستیزی، پاکدستی، و دوری از سیاست بازی هایِ غیرصادقانه، شعارهای اصیل و دائمی انقلاب ماست و در غبار فتنه ها و غربالِ ایام، هر کس به این شعارهای اصیل التزام عملی نداشته باشد، به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد.

نیکزاد عنوان کرد: همین قدرت اصلاح از درون، در کنار قدرت جهت دهی از ناحیه ولایت مطلقه ی فقیه، رمز بقای این انقلاب و شعارها و آرمان هایش پس از 44 سال است.

وی با بیان اینکه  وفاداری و فداکاری مردم در تحمل انواع مشکلات و ناملایمتی ها، وظیفه ما مسئولان را سنگین تر می کند تا نه تنها، بیش از گذشته در حل مشکلات ایشان بکوشیم، بلکه شب از روز نشناسیم، اظهار داشت: مردم، بزرگترین پشتوانه های این انقلاب هستند و ما مسئولان نیز باید تلاش کنیم تا در قدردانی از نعمت انقلاب، خودمان را به مردم برسانیم.



نائب رئیس مجلس بیان کرد: نکته دوم در باب سیاست خارجی است. دشمنان ملت ایران در ماه های گذشته، در یک جنگ ترکیبی تلاش کردند تا واقعیت مردم ایران را وارونه جلوه کنند اما اکنون که در این هدف، شکست سنگینی را متحمل شده اند، در تلاشند تا با بازی های سیاسی در عرصه های بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

وی تاکید کرد: اروپا باید این واقعیت را بداند که بازی کردن در زمین امریکا، حیثیت و اعتبار اتحادیه اروپا را بیش از پیش در اذهان ملت های جهان خدشه دار خواهد کرد. توصیه ما به اروپایی ها این است که چشم های خود را به روی واقعیت ها باز کنند و منافع خود را پای امیال امریکایی ها ذبح نکنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش های مذبوحانه برای تروریستی خواندن سپاه قهرمان، وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی پاسخ بماند.

نیکزاد گفت: همکاران عزیز من در مجلس شورای اسلامی و کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طرحی را در این راستا تنظیم کرده اند که اعلام وصول شده است. ما منتظریم تا شاهد اصلاح رویّه اروپایی‌ها در تقابل با نظام اسلامی باشیم اما اگر این رویکرد تغییر نکند، قطعا خود را دست و پا بسته نمی‌بینیم و به نحو مقتضی، پاسخِ این شرارت ها را، تکان دهنده و بیدارکننده خواهیم داد. کافی است دولتمردان اروپایی، وحشت خود از دوران حکومت داعش را یادآوری کنند تا بفهمند که باید قدردان سپاه رشید و قهرمان باشند.

وی  تاکید کرد: از همسایگان عزیزمان نیز می‌خواهیم در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها، دچار اشتباه محاسباتی نشوند. این منطقه، متعلَق به ماست و حسن همجواری، همکاری و همدلی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه، یگانه راه نجات منطقه غرب آسیا از مشکلات است. عملکرد جمهوری اسلامی ایران نشان داده که همواره به همسایگانی آباد، آزاد و مستقل می‌اندیشد و حُسن همسایگی را، همواره سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی دیرین و ریشه دار هستند و پیوندهای خویشاوندی بین مردم دو کشور برقرار است. آنچه در روزهای اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران اتفاق افتاد، ناشی از یک خصومت شخصی بوده است که باعث ناراحتی ما شد و پیگیری های لازم نیز صورت گرفت و ضروری است که از داوری‌های هیجان‌زده، اجتناب شود.

نائب رئیس مجلس افزود: نکته سوم و پایانی اینکه، در ایام پایانی سال قرار داریم. بحمدالله بررسی بودجه سال 1402 در مجلس آغاز شده است. مجلس در این زمینه با رویکرد همکاری و هم افزایی، در کنار دولت ایستاد و همکارانم در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق در حال اصلاح و تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم هستند. از دولت انتظار می رود که در این ماه های پایانی سال، چند نکته را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد اولا تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه، نیازمند کار شبانه روزی و مشورت و همراهی با همه کارشناسان در اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است. امیدواریم دولت محترم در تدوین لایحه‌ای متفاوت، بیش از گذشته همت داشته باشد.

وی گفت: ثانیا کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، یکی از فوریت‌های کشور است که نیازمند جدیت و برنامه‌ریزی پیشدستانه در دولت محترم است. ثالثا جا دارد از تلاش و مجاهدت دولت محترم که تابستان گرم امسال را با تامین برق و آب مورد نیاز، پشت سر گذاشت، تشکر کنیم. در روزهای گذشته نیز، دولت محترم توانست علی رغم همه مشکلاتی که در اثر کم کاری های گذشته ایجاد شده بود، بحران تامین گاز را با کمک مردم مدیریت کند، اما مردم و نمایندگان ایشان در مجلس، مُصرّانه و قاطعانه پیگیرند تا ان‌شاءالله با برنامه ریزی مطلوب، دیگر شاهد قطعی گاز در کشور نباشیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در مراجعاتی که مردم عزیز به نمایندگان محترم داشته و دارند، بحث قبض‌‌ های نامتعارف گازبها در برخی مناطق، مورد انتقاد قرار گرفته است. از رئیس و اعضای کمیسیون محترم انرژی می خواهم با حضور وزیر محترم نفت این موضوع را با دقت بررسی کرده و صحن را در جریان بررسی های خود قرار دهند تا ان شاء ا... شاهد برطرف شدن این مشکل نیز باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به یاد داشته باشیم، اصلاح قیمت گاز یک ضرورت قطعی برای مشترکانِ بدمصرف و خانه هایی است که استخرهای خود را با گاز یارانه‌ای از جیب مردم فقیر گرم می‌کنند، نه روستائیان و مرزنشینان و شهروندان فهیم که حق طبیعی‌شان را دریافت می‌کنند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.