آیت‌الله جنتی: دهه فجر فرصت تعمیق وحدت در کشور است

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه ایام دهه فجر فرصت تعمیق وحدت بین همه کسانی است که آرزوی سربلندی ایران عزیز را دارند، تصریح کرد: از این فرصت ارزشمند باید بهره برد زیرا وحدت دلسوزان انقلاب اسلامی باعث تحقق سریع‌تر اهداف انقلاب می‌شود.

 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز چهارشنبه در جلسه این شورا ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه فجر گفت: امروز سالگرد بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن اسلامی پس از سال‏ها تبعید و دوری از وطن و آغاز دهه فجر است. یاد حضرت امام خمینی(ره) و همه شهیدان و مجاهدانی مومنی که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عنصر منحصر به فردی در تاریخ است، افزود: ایشان با تاسیس جمهوری اسلامی در واقع اسلام سیاسی را پس از قرن‌ها احیا کرد و ما باید قدر این نعمت باشیم و با خدمت دائمی به مردم در مسیر نورانی ایشان حرکت کنیم. ارزش‌های والای این انقلاب جهانی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده‌اند و یکی از مهم ترین نشانه‌های تاثیرات این انقلاب، دشمنی‌های روزافزون جهان سلطه با ایران اسلامی است.

وی ایام دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: دلسوزان اسلام و انقلاب باید با نگاه جهادی وارد این عرصه شوند و از همه ظرفیت‌ها برای توفیق در عرصه جهاد تبیین بهره ببرند، زیرا دشمنان برای تحریف تاریخ برنامه‌ریزی جدی دارند و تلاش می‌کنند در ذهن جوانان جای دوست و دشمن را عوض کنند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه ایام دهه فجر فرصت تعمیق وحدت بین همه کسانی است که آرزوی سربلندی ایران عزیز را دارند، تصریح کرد: از این فرصت ارزشمند باید بهره برد زیرا وحدت دلسوزان انقلاب اسلامی باعث تحقق سریع‌تر اهداف انقلاب می‌شود.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت امام محمد تقی(ع) اشاره کرد و گفت: امروز سالروز میلاد با برکت حضرت جوادالائمه، امام محمد تقی(ع) است. این عید بزرگ را به همه مسلمانان تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق درس‌آموزی از مکتب انسان‌ساز ائمه را به همه ما عنایت فرماید.

آیت‌الله جنتی به آغاز دوران امامت امام جواد(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آن ایام مصادف شده بود با دچار شدن جامعه اسلامی با چالش‌های سخت عقیدتی و ایشان تلاش‌های مهم و تاثیرگذار برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی مطرح شده در جامعه داشتند.

وی مبارزه با فرقه‌های انحرافی را یکی از اقدامات مستمر آن بزرگوار دانست که باعث شد توطئه ‌دشمنان برای تحریف مبانی اعتقادی ناکام بماند و تاکید کرد: شناخت مقتضیات زمان و انتخاب روش‌های صحیح و مناسب برای ترویج دین، درس مهمی است که باید از زندگی آن حضرت بیاموزیم. شیعیانی که در عصر امامت امام جواد(ع) ولایت این امام را، باوجود سن بسیار کم، پذیرفتند اسوه‌های بزرگ و ماندگار ولایتمداری هستند.

وی در بخش سوم سخنان خود به سالروز میلاد حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز میلاد باسعادت حضرت علی(ع) هستیم؛ این روز بزرگ را به همه آزادگان جهان تبریک می‌گوییم و از خداوند مهربان می خواهیم توفیق پیروی از این اسوه حسنه را به همه ما عنایت کند. عظمت حضرت علی(ع) حقیقتی است که دشمنان او نیز به آن اعتراف کرده‌اند و رعایت عدالت، مهم‌ترین شاخصه رفتار فردی و اجتماعی آن حضرت است. بهترین راه برای شناخت شخصیت حضرت علی(ع) مراجعه به سخنان معصومین(سلام‌الله ‌علیهم) است و در این میان بهترین منبع برای شناخت آن حضرت، کتاب گرانقدر نهج البلاغه است.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه تدبر و تعمق در نهج البلاغه ما را با ابعاد مختلف زندگی حضرت امیرالمومنین، به عنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی سعادتمندانه، آشنا می‎کند، تاکید کرد: هنرمندان می توانند با بهره‌گیری از مفاهیم بلند نهج البلاغه و با آشنایی با ابعاد مختلف زندگی حضرت علی (ع) آثار فرهنگی و هنری متعالی خلق کنند که قطعا مردم آزاده در همه جای جهان از چنین آثاری استقبال خواهند کرد.

وی اظهارداشت: مسئولان باید نامه آن حضرت به مالک اشتر را به عنوان سرمشق انجام وظیفه و خدمت، در نظر بگیرند تا وضعیت جامعه ما هرچه بیشتر به جامعه علوی نزدیک شود.

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود به ایام البیض(اعتکاف) و اثرات معنوی این روزها اشاره کرد و گفت: در آستانه ایام البیض هستیم یعنی روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه شریف رجب که از آداب این ایام، اعتکاف برای خدا و روزه‌داری است. از همه عزیزانی که توفیق اعتکاف را دارند طلب دعای خیر می‌کنیم و امیدواریم جامعه ما هرچه بیشتر به عطر معنویت معطر شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.