چنین اشتباهاتی در بی‌بی‌سی کم صورت می‌گیرد!

شبکه بی‌بی‌سی بعد از رسوایی بزرگ این شبکه با دعوت از «صادق صبا» مدیر بخش فارسی این شبکه و «شهریار رادپور» تحلیل‌گر مسائل مربوط به انگلیس، به بررسی علت چنین رسوایی بزرگی که منجر به استعفای مدیر کل سازمان جهانی بی‌بی‌سی شد، پرداخت.

 صادق صبا در پاسخ به اینکه «چطور گزارش‌های جنجالی در بی‌بی‌سی اجازه پخش می‌گیرد، آیا نظارتی بر آن نیست؟» گفت: این گزارش‌ها از اشتباهات فاحشی است که در بی‌بی‌سی رخ داده است. صادق صبا که خود به‌دلیل ارتباط پنهانی که چندی پیش با «پونه قدوسی» از مجریان زن این شبکه داشت، سبب جنجال در این شبکه شده بود، تأکید کرد: چنین اشتباهاتی در بی‌بی‌سی کم صورت می‌گیرد! ولی وقتی بی‌بی‌سی اشتباه می‌کند، اشتباهاتش خیلی فاحش است! در ادامه شهریار رادپور، تحلیل‌گر مسائل انگلیس، در پاسخ به اینکه «آقای صادق صبا گفتند این اشتباهات از موارد معدودی است که در بی‌بی‌سی رخ داده است،» گفت: «وقتی یک اشتباه تکرار شود به‌خصوص در مورد موضوع حساسی مثل رسوایی جنسی «جیمی سویل»، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی و اتهامات مربوط به کودک‌آزاری وی دیگر قابل قبول نیست.»
در ادامه صادق صبا، مدیر بخش فارسی بی‌بی‌سی در پاسخ به اینکه آیا فقط چنین اشتباهاتی در بخش «نیوزویک» رخ داده است یا در بخش‌های دیگر بی‌بی‌سی از جمله بی‌بی‌سی فارسی که شما مسئول آن هستید نیز اتفاق افتاده است؟ گفت: بله در بخش‌های دیگر از جمله بی‌بی‌سی فارسی نیز چنین اشتباهاتی صورت گرفته است. برای مثال در چند سال پیش ما خبری را در مورد مرگ یک نفر اعلام کردیم که بعداً معلوم شد این آقا زنده است. گفتنی است در حالی مدیر شبکه بی‌بی‌سی در اعترافی دیرهنگام از انتشار اخباری دروغ درباره مرگ برخی افراد یاد می‌کند و مدعی است که فقط یک بار چنین اتفاقی رخ داده است که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات، شبکه دروغ‌پراکن بی‌بی‌سی به همراه سایر رسانه‌های حامی فتنه، با انتشار لیست‌های ساختگی از کشته‌شدگان در جریان آشوب‌های خیابانی، درصدد دامن زدن به این اغتشاشات بودند. تحریف و دروغگویی از خصوصیات ذاتی این رسانه رسواشده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.