صفارهرندی در جمع دانشجویان مطرح کرد

افشای پشت‌پرده ‌کنسرت گروه شیطان‌پرستی و روایت اخراجش از دولت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پرچم‌داران بصیرت دانشگاه‌ها به بیان ناگفته‌ها و پشت پرده اخراجش از دولت ‌و جریان کنسرت گروه شیطان پرستی پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین صفار هرندی در همایش پرچم‌داران بصیرت که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد به جریان‌شناسی جنبش دانشجویی پرداخت و بیان کرد: جریان دانشجویی پیش از انقلاب را دو گروه مذهبی و غیر مذهبی تشکیل می‌دادند که در آن زمان به گروه‌های دانشجویی غیر مذهبی، گروه‌های مارکسیستی یا چپ گفته می‌شد.

وی با اشاره به عنوانی که به گروه‌های دانشجویی مذهبی در آن زمان داده شده بود بیان کرد: به این گروه، گروه راست یا بچه مسجدی گفته می‌شد که هر کدام به فعالیت‌هایی می‌پرداختند.

عضور مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی فعالیتشان تا پس از انقلاب ادامه پیدا کرد و جریان قالب بیرونی دانشجویان به سمت نهضت امام خمینی (ره) بود و به ظاهر رنگ و بوی انقلابی و اسلامی داشت که انتظار می‌رفت جریان دانشجویی در همین مسیر حرکت کند.

وی به جریان‌های دیگر در قالب جریان‌های دانشجویی اشاره و تصریح کرد: در این زمان عوامل گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها نسبت به باز کردن دفاتر گوناگون اقدام کردند.

صفار هرندی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های سیاسی گوناگون در آن برهه از صدقه‌ سر انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: گروه‌های گوناگون سیاسی در شاخه‌های دانشجویی به فعالیت پرداختند که در این راستا می‌شود به فدائیان خلق و مجاهدین اشاره کرد.

وی از دیگر گروه‌های دانشجویی را حزب رزمندگان راه آزادی عنوان کرد و گفت: این حزب نیز به تناسب گروه‌های رزمندگان به فعالیت می‌پرداختند که در ذیل این عنوان سازمان دانشجویان مسلمان نیز فعالیت می‌کردند.

وزیر ارشاد دولت نهم اضافه کرد: پس از مدت زمان کوتاهی مشخص شد که دفتر انجمن‌ها نماینده تشکیلاتی هستند که اقدامات شرورانه‌ای انجام می‌دادند.

وی با یادآوری برخی اقدامات شرورانه این دفترها ابراز داشت: اشخاصی از سوی این دفترها اجیر می‌شدند و به صورت مسلحانه به نقاط مختلف می‌فرستادند تا نقشه شوم آنان را جامه عمل بپوشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با این گروه‌ها رخ داد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب مقابله جدی با این‌گونه تحرکات آغاز شد و پس از یک سال گروه‌ها و احزاب سوء قصد علیه انقلابیون را آغاز کردند.

وی اذعان کرد: پس از گذشت این دوران و جنبش دانشجویی متعلق به مسیری سالم خارج از دانشگاه شد و برخی افراد بدشان نمی‌آمد از منویات گروهی استفاده کنند.

صفار هرندی با اشاره به هدایت و تقویت انگیزه تشکلات سیاسی خارج از دانشگاه تصریح کرد: پس از اینکه چنین اتفاقی رخ داد عده‌ای از سیاسیون دوباره مسئله گروه چپ و راست را باب کردند.

وی با تبیین دسته‌بندی چپ و راست ابراز داشت: گروه‌ چپ بعد از انقلاب با نگاه شبه سوسیالیستی دوباره جان گرفت و به فعالیت خود ادامه داد.

وی بیان کرد: از قدیمی‌ترین کسانی که نام‌گذاری گروه چپ و راست را عنوان کرد آقای بهزاد نبوی بود که به این وسیله باب ارتباط برقرار کردن با خارج دانشگاه را باز کرد و حاصل این اتفاق دفتر تحکیم وحدت بود که عده‌ای از اطراف این دفتر تشکلی جدید به وجود آوردند.

وزیر ارشاد دولت نهم حرکت دانشجویی که به این کار اقدام کرده بود را انگیزه‌ای سالم دانست و ذکر کرد: تمام این تحرکات خارج از خط امام نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به تاسیس نهادی در دانشگاه به حکم امام خمینی اشاره و تصریح کرد: امام راحل در آخرین روزهای عمر خود حکم تاسیس نهاد بسیج دانشجویی و طلبه را برای وحدت حوزه و دانشگاه را صادر کرد.

وی ادامه داد: در نخستین روزهای دهه 60 شرایط جدیدی به وجود آمد و تحولاتی در کشور رخ داد که منجر به عزل آیت‌الله منتظری از سمت قائم مقام امام شد و پس از رحلت امام نیز که آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انتخاب شد شوک شدیدی به جامعه سیاسی وارد شد.

وی افزود: سیاسیونی که برای روی کار آمدن آیت‌الله منتظری خط و نشان‌هایی داشتند مسیرشان کور شد.

صفار هرندی ادامه داد: فعالیت‌های دانشجویی در دهه 70 شکل تازه‌ای گرفت و کسانی که دانشجویان را تحریک می‌کردند و ندای پایان یافتن انقلاب را زمزمه می‌کردند آستین بالا زده و از عناوین پیشین خود در انقلاب سوء استفاده می‌کردند، این افراد کسانی بودند که در دهه 60 از گردانندگان سیاسی محسوب می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: جنبش دانشجویی دهه 60 فعالیت خود را در اوج دفاع از آرمان‌های انقلاب به حضور در جبهه‌ها هدایت کرد و در جبهه نقش آفرینی کردند و این حرکت ماندگار شد.

‌*افشای پشت پرده ‌کنسرت گروه شیطان‌پرستی در دانشگاه تهران/علت اخراج‌ از دولت

‌‌در ادامه این برنامه مجری که برای برش زمان پرسش و پاسخ در پشت تریبون قرار گرفته بود گفت: برخی دانشجویان در پرسش‌های خود گزارش عملکرد دوران خدمت شما را در زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد خواستار شده‌اند.

وی بدون هیچ ملاحظه‌ای پرسش‌های دانشجویان را قرائت کرد که یکی از این پرسش‌ها مربوط به زمان تصدی این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد بود.

پرسش مربوط به گروه شیطان‌پرستی بود که در یکی از تالارهای دانشگاه تهران به اجرای کنسرت پرداخت که چرایی رخداد این مسئله در زمان تصدی ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

صفار هرندی در پاسخ این پرسش بیان کرد: در سالنی از سالن‌های دانشگاه تهران گروه مفسده جوی موسیقی شیطان‌پرستی از آن برای برنامه خود استفاده کردند که از این مراسم توسط عوامل خودشان فیلمبرداری نیز صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این فیلم مصاحبه‌ای از من به نمایش گذاشته شد که حمایت و مجوز برای ساخت این موسیقی پرسش شده بود که بنده هم پاسخ دادم ما حمایت نکردیم و مجوزی هم ندادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از تحقیق مشخص شد که این سالن مربوط به دانشگاه تهران بوده و این گروه مفسده یک روز تعطیل با پرداخت مبلغی به نگهبان وارد یکی از سالن‌های دانشگاه شدند و نسبت به اجرای این برنامه اقدام کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همان زمان گفتیم این مسئله ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد ندارد و تمام فعالیت‌های داخل دانشگاه مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود ولی با این وجود این فیلم به صورت گسترده‌تر منتشر شد.

وی در ادامه به حادثه‌های فتنه گونه دوران انتخابات احمدی نژاد اشاره و ابراز کرد: فتنه محل آزمون بود که بسیاری از افراد در آن آزمون امتحان پس می‌دادند.

صفار هرندی تصریح کرد: مدعیان آن زمان یک بار از کلمه فتنه در بین سخنان خود استفاده نکردند و اشخاصی که بیشتر از آنان انتظار می‌‌رفت و مسائل به آنان مربوط می‌شد حتی برای یک بار از تعبیر فتنه در بین سخنان خود استفاده نکردند.

وی اضافه کرد: در این میان اشخاصی هم مانند بنده بودند که این مسائل ربطی به آنان نداشت ولی با وجود اینکه اخراج شده دولت بودم حس می‌کردم بازی رندانه ضد انقلابی علیه تمامیت انقلاب در کشور به راه افتاده است بنا بر این وظیفه خود دانستم در مجامع دانشجویی بروم و به آنان بگویم آقای احمدی نژاد در برخی شهرها و روستاها آرای بالای90 درصد کسب کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: این امری بدیهی است که باید دیده شود شخص مقابل 13میلیون رای بیشتر نیاورده و آقای احمدی نژاد 24 میلیون رای کسب کرد.

وی افزود: تشخیص اینکه 13 از 24 بزرگتر است یا خیر مسئله دیگری است که باید برگردیم کلاس اول و از ابتدا به ریشه مسائل بپردازیم.

صفار هرندی در مورد عملکرد خود در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: من درست نمی‌دانم کسی به عملکرد خود نمره بدهد و دیگران باید قضاوت کنند.

*سئوال از رئیس جمهور با هیجانات کاذب همراه بود

وی در مورد اینکه مقام معظم رهبری خواستار توقف طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس شدند بیان کرد: قبل از اینکه رهبر بخواهد به صورت مستقیم این مسئله را مطرح کنند باید نمایندگان مجلس متوجه می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: موضوعی که موجب هیجانات کاذب در جامعه شده و به مشکلات مردم در جامعه دامن بزند کار صحیحی نیست.

وی اضافه کرد: رهبری هنگامی که متوجه یک خطر بزرگ در جامعه بشوند در مسائل دخالت می‌کنند این هم از وظایف رهبر یک کشور است که جامعه را به سمت درست هدایت کند و جلوی گسترش انحرافات را بگیرد.

صفار هرندی در بخش پایانی سخنان خود در جواب دانشجویی که پرسیده بود چرا با جریان انحرافی مبارزه نکردید گفت: من در دورانی که در تصدی وزارت بودم به دلیل مبارزه با جریان انحرافی از دولت اخراج شدم.

در بخش دیگری از این مراسم در دو نوبت جداگانه از زحمات صفار هرندی به دلیل مبارزه با جریان انحرافی از سوی بسیج دانشجویی تجلیل شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.