سردار نقدی در مراسم کنگره 5هزار شهید ورزش:

شهدای ورزشکار الگوی تمام‌عیار تقویت همزمان روح و جسم بودند

شهدای ورزشکار الگوهایی برای تقویت روح و جسم برای قهرمانی در عرصه های بین المللی هستند...

هادی نیوز: سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم کنگره شهدای 5هزار شهید ورزشکار گفت: ورزش عرصه تقویت جسم است و اگر توام با تقویت روح نباشد نمی تواند مفید باشد، چرا که فلسفه تقویت جسم در اسلام، خدمت گذاری به خلق خداست.

سردار نقدی با تاکید بر تقویت جسم و روح در عرصه ورزش گفت: شهدای ورزشکار الگویی برای تقویت جسم و روح ورزشکاران برای کسب قهرمانی در عرصه های بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت روح و جسم باعث دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم است، افزود: فردی که فقط جسم خود را تقویت می کند و به تقویت روح توجهی نداد و از توانایی جسم خود برای زورگویی به مظلومان استفاده می کند همیشه در مقابل قدرتمندتر از خود تسلیم است.

سردار نقدی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهدای ورزشکار در جامعه گفت: شهدای ورزشکار الگوهایی برای ورزشکاران و مردم هستند تا به وسیله آنها روح خودمان را برای قهرمانی های بزرگ در عرصه های بین المللی بسازیم.

رئیس سازمان بسبج مستضعفین ادامه داد: یاد امام و شهدای والا مقام را گرامی می داریم و این روحیه را همه مدیون درس هایی هستیم که از آنها آموختیم.

وی با اشاره به پیام کنگره 5 هزار شهید هنرمند افزود: پیام این کنگره این است که روح خود را همزمان با تقویت جسم تعالی بببخشیم و نه به دیگران ستم کنیم و نه زیر بار ظلم برویم و این موضوع را شهدا به ما آموختند.

سردار نقدی ادامه داد: اگر می بینیم تکاورهای عراقی در دوران دفاع مقدس و نظامیان انگلیسی و آمریکایی در خلیج فارس در مقابل پاسداران و بسیجیان تسلیم و ذلیل می شوند، دلیلش این است که ما روح خودمان را هم در کنار جسم خود تقویت کرده ایم؛ هر چند طرف مقابل بنیه جسمی خود را پرورش داده است اما به دلیل ضعف پرورش روحی، در مقابل پاسدار و بسیجی سر تسلیم فرود می آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه ما امثال پوریای ولی را در کشورمان داشته‌ایم و همین روحیه ورزشکاری می‌توانند الگوهای خوبی برایمان باشد، گفت: او در حالی که برنده کشتی بود اما زمانی که مشاهده کرد خانواده حریفش دارند حریف را تشویق می‌کنند، از وی شکست خورد تا آنها خوشحال شوند. در واقع عظمت چنین افرادی بوده است که امروز 5 هزار شهید را در کشور ساخته است.

 

وی با بیان اینکه مکتب شهدا بهترین الگو برای یادگرفتن جوانمردی، خدمت به مردم و انسانیت در ورزشکاران است، تاکید کرد: خوب است که ورزشکار بداند که اگر قدرت و ثروت پیدا کرد، حواسش به همه چیز باشد و شهدا را الگو قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ورزشکارانی که توان جسمی خود را بالا برده و قهرمان می شوند نباید اسیر شهرت ،مال دنیا و شهوت بشوند و ازتواضع و جوانمردی و خدمت به مردم فاصله بگیرند که اگر چنین باشند هرچند بر روی سکوهای مادی بایستند ولی در انسانیت شکست خورده اند.

سردار نقدی ضمن تاکید بر تداوم برگزاری همایش کنگره شهدای ورزش در سطح کشور افزود: هنرمندان زیادی در خصوص برگزاری کنگره شهدای ورزش در سطح کشور دست به کار شده اند و آثاری را در دستور تولید دارند که در صورتی که این آثار به حد قابل قبولی برسد، این کنگره‌ها را ادامه خواهیم داد تا یاد شهدا را زنده نگه داریم و چنین الگوهایی را قدردان باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نمونه هایی از 5هزارشهید ورزشکار دفاع مقدس که الگوی امروز جوانان و ورزشکاران ما می توانند باشند،گفت: شهید بهرام اسدپور کشتی گیر قهرمان،شهید رضایی مجد کاپیتان تیم ملی، شهید مهاجر جودوکار تیم ملی و شهید ناصر کاظمی کارشناس ارشد تربیت بدنی و... هستند که با تمام موقعیت های مهم، رهسپار جبهه های جنگ شده و راه سعادت را برگزیدند.

 

پایگاه اینترنتی بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.