حسینی:

اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی محقق می‌شود

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: باید فضایی بر کشور حاکم شود که مردم خود را مولد در اقتصاد و شریک درپیشرفت و مقاومت کشور بدانند...

هادی نیوز: سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه‌ای باشد که در شرایط فشار و تحریم نیز اقتصاد کشور به روند رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: مقاوم‌سازی اقتصاد تنها با حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی محقق و نیاز به واردات را کاهش می‌یابد و اهرم فشاری در دست دشمنان باقی نخواهد گذاشت تا از این طریق درصدد تحریم و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی باشند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نهم با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان‌پذیراست، ادامه داد: برای بالابردن مشارکت مردمی باید از هرنوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید فضایی بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور بدانند، افزود: در نظریه‌های اقتصادی نقش مردم به عنوان مصرف‌کنندگان کالاها بسیار حائز اهمیت است.

حسینی تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف کشور در اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به نقاط قوت یکی دیگر از الزامات کشور در رسیدن به جایگاه واقعی خویش در عرصه جهانی است که برای تحقق آن باید همکاری نزدیکی میان دولت و مردم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی مولفه‌های اقتصادی باید بازنگری انجام شود، ادامه داد: سازوکارهای حوزه اقتصادی بایستی به گونه‌ای مورد بازبینی قرار گیرد که تمامی مواردی که وابستگی کشور را به دنبال دارد، شناسایی و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

 

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.