وزیر حمل و نقل فرانسه:

مشکل تبادلات بانکی با ایران حل نشده است/ قرارداد ایرباس‌ها باید هفته دیگر نهایی شود/ فرانسه بیمه صادرات به ایران را فعال کرد

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه با بیان اینکه کماکان مشکلات بانکی برای مراوده با ایران وجود دارد، از صدور مجوز بیمه صادرات به ایران برای شرکت‌های فرانسوی خبر داد...

هادی نیوز: آلن ویدالیس، وزیر حمل و نقل،دریا و شیلات فرانسه که شب گذشته با اولین پرواز ایرفرانس به ایران آمد امروز با وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار کرد.

وی پس از این دیدار در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی اظهار داشت:‌از مقامات ایرانی خصوصاً وزیر راه و شهرسازی ایران بابت استقبال از ما در این کشور قدردانی می‌کنم.

ویدالیس با اشاره به اینکه گفت‌وگوی پرچانه و صمیمانه‌ای دراین‌باره با هم داشتیم،گفت:‌ از شرکت‌های فرانسوی خواسته‌ام طرح‌های خود را در ایران معرف کنند.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه افزود: همکاری دو وزارتخانه پس از تفاهمنامه ژانویه 2016 جمع‌بندی شد، برنامه ورک‌شاپ تدارک دیدیم، ضمن آنکه برای آموزش هوانوردی همزمان با حضور من در ایران پروژه آغاز می‌شود.

ویدالیس افزود: اهداف ما در چارچوب توافق کاری در بحث تغییرات دما قرار می‌گیرد،برنامه‌هایی برای راه‌اندازی وسایل حمل و نقل هوشمند در شهرهای ماندگار داریم، ضمن آنکه از مشارکت شرکت‌های فرانسوی در برنامه‌های ایران خوشحال هستم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم شرکت‌های ایرانی و فرانسوی را تشویق کنیم که به همکاری خود در پروژه‌های ساختارساز ادامه دهند.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه در تشریح جزئیات توافق شرکت‌های دو طرف گفت:‌سفارش هواپیما، بازسازی فرودگاه از مواردی بود که فکر نکنم اگر عنوان شود رازی را برملا کرده‌ام.

وی بیان کرد:‌ البته مشکلاتی هنوز باقی است و در زمینه بانکی نیز مشکلاتی داریم اما مهم این است که سفارش‌دهندگان ایرانی و طرفین فرانسوی مصمم هستند عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنند.

وی اظهار داشت:‌همکاری و کار با همان کیفیت ادامه می‌یابد؛ همکاری‌ها در حوزه آموزش، پروژه‌ها، مدرسه هوانوردی فرانسه و ایران خواهد بود. ضمن آنکه در هفته‌های آینده در حوزه شیوه‌های تأمین مالی شرکت‌های متوسط و کوچک بحث می‌کنیم.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه افزود: کار ما بین دو طرف صمیمانه و در فضای اعتماد است و البته دو کشور از گذشته با یکدیگر تعاملاتی داشته‌اند.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه بیان کرد: حمایت‌های مالی را از شرکت‌های فرانسوی در طرف با ایران انجام می‌دهیم ضمن آنکه فرانسه بیمه صادرات خود را به ایران فعال کرده است و اگر شرکت‌های فرانسوی متقاضی صادرات باشند می‌توانند مراجعه کنند.

وی بیان کرد:‌ مشکلاتی هنوز باقی است اما با نهادهای مالی کار می‌کنیم تا به صنایع خود آرامش را برگردانیم.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه درباره قرارداد ایرباس‌ها اظهار داشت:‌ مذاکرات با ایرباس طولانی مدت است اما توافقات اولیه انجام شده است و نهایی شدن این قرارداد ظرف چند هفته آینده و حتی کمتر محقق می‌شود.

بنابر این گزارش وزیر حمل و نقل فرانسه اظهار داشت: درباره شرکت آلستن نیز آخوندی توقعات خود را از این شرکت مطرح کرده است و امیدواریم این شرکت در سطح توقعات ایران باشد.

وی با بیان اینکه در کمپانی هواپیماهای ایرباس بیش از 10 درصد تجهیزات آمریکایی است،گفت: برای فروش این تجهیزات نیاز به مجوز آمریکایی است اما به هر حال قرارداد باید الی‌القاعده تا هفته آینده نهایی شود.

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه گفت:‌تعهدی که داده می‌شود باید به آن عمل شود به خصوص وقتی روابط ایران و فرانسه گرم و صمیمانه است اما در این میان یکسری مقررات بین‌الملل اجرا شود .

وی گفت: پس از توافقات وین ایران علاقه‌مند است نقش خود را در صحنه‌های بین‌المللی ایفا کند ضمن اینکه شرکت‌های فرانسوی به ایران آمده‌اند.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.