قیمت نفت همچنان تحت‌ تاثیر آتش‌سوزی کانادا

نفت بشکه‌ای ۴۴ دلار شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال اختلال در عرضه نفت کانادا و مناطق دیگر که ۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز را از بازار خارج کرد، افزایش یافت...

هادی نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت اختلال در عرضه نفت کانادا و مناطق دیگر که 2.5 میلیون بشکه نفت در روز را از بازار خارج کرد و بر نگرانی ها در مورد افزایش ذخایر تاثیر گذاشت، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 60 سنت یا 1.3 درصد افزایش 44.23 دلار معامله شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 33 سنت افزایش 43.77 دلار معامله شد.

مقامات آمریکایی نخستین برآورد خود از وضعیت شهر ماسه‌های نفتی از شروع آتش‌سوزی اعلام کردند. به گفته این مقامات تقریبا 90 درصد ساختمان‌های این شهر سالم هستند.

بانک گلدمن ساکز اعلام کرد انتظار دارد که تولید نفت آمریکا 650 هزار بشکه در روز در سال جاری کاهش یابد درحالی‌که بیزینس مانیتور اعلام کرد تولید نفت در آسیا 4.9 درصد در سال 2016 کاهش می‌یابد که معادل 331 هزار و 500 بشکه نفت در روز است. تولید نفت در آمریکای لاتین و آفریقا نیز کاهش می یابد.

علی‌رغم این کاهش تولید، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب 2.3 و 2.8 درصد از آخرین قیمت هفته گذشته به علت نگرانی‌ها در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا، کمتر است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.