خاطره‌گویی آیت‌الله دستغیب درباره رئیس‌جمهور/ ساواک اجازه نداد روحانی به شیراز بیاید

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با ذکر خاطره‌ای از دوران انقلاب، روایتی را درباره ممانعت ساواک از سفر رئیس‌جمهور به شیراز بیان کرد.

 

به نقل از روابط عمومی تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب با بیان مطالبی در فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: خداوند متعال بر اثر کسب شایستگی مردم، تحول عظیمی را در میهن اسلامی محقق ساخت و برحسب وعده خود نصرت را به این مردم عنایت کرد و خوف مردم در رژیم طاغوت را به امن و آرام بدل ساخت.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با ذکر دو نمونه از امدادهای خداوند به ملت ایران، بیان کرد: به یاد دارم در دوازدهم بهمن که حضرت امام (ره) قصد بازگشت به وطن را داشتند بعد از تحصن دانشگاه و اینکه روحانیون کشور برای استقبال امام به فرودگاه می‌رفتند وضعیت خاصی بود که هیچکس نمی‌دانست با ورود ایشان چه اتفاقی می‌افتد اما دست قدرت الهی و امدادهای خداوند این خوف را به امن مبدل ساخت.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله دیگر بعد از ارتحال حضرت امام (ره) همگان دغدغه داشتند و نگران بودند که وضعیت کشور چه خواهد شد و جایگزین امام که خواهد بود اما در مجلس خبرگان رهبری که حضور داشتم دیدم که خداوند چگونه این خوف و اضطراب را به امن و آرام مبدل کرد و انتخاب مقام معظم رهبری (مد) به قلب‌ها نازل شد.

وی با ذکر خاطره‌ای از رئیس‌جمهور ابراز داشت: دکتر روحانی از مبارزان قبل از انقلاب هستند که ما اینجا در چهلم حاج آقا مصطفی از ایشان دعوت کردیم در مسجد حاج رضا که محل تجمع دانشجویان بود برای سخنرانی تشریف بیاورند و وقتی به فرودگاه تهران آمده بودند مأموران ساواک ایشان را برگردانده بودند که همین مسئله شور انقلابی دانشجویان انقلابی را تشدید کرد و سه شب مراسم برگزار و نتایجی بیش از آنچه مدنظر بود گرفته شد.

آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: تحول درونی ملت ما در معنای آموزه‌های دینی به برکت وجود امام راحل رقم خورد و وضعیت را به‌گونه‌ای قرار داد که امدادهای غیبی الهی، در طول این سال‌ها مستمر بر مردم ما نازل شد و در طول این 37 سال در فراز و نشیب‌ها و برخی مشکلاتی که گاه تصور می‌شد بن‌بست ایجادشده است خداوند خود راه را گشوده و به سبب همان سعی و تلاش، مجاهدت در مسیر تبعیت از ولایت و وحدت بین آحاد ملت، تمام این فراز و نشیب‌ها با موفقیت طی شده است.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: در این مقطع با تلاش دولت محترم و به‌ویژه رئیس‌جمهور و کابینه ایشان فرصتی به‌دست‌آمده که می‌توان از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد بدون آن که کمترین راه برای نفوذ دشمن گشوده شود که می‌دانیم این چارچوب کلی سیاست دولت نیز هست.

وی تصریح کرد: برای مسئله اشتغال و معضلات اقتصادی همه باید با یکدیگر متحد باشیم از تفرقه‌ها بپرهیزیم و برای مردم و مشکلات آنان کار کنیم و به‌ویژه جوانان را مدنظر قرار دهیم که قشر سفارش شده پیامبر (ص) هستند و اهتمام امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر همین بوده که فضایی ایجاد شود تا جوانان بتوانند با امیدواری در صحنه تلاش و فعالیت حضور پیدا کنند.

آیت‌الله دستغیب یادآور شد: تعبیر مقام معظم رهبری در مورد حرم احمد‌بن‌موسی (ع) این بود که این مرقد تابناک قبله امید و آرامش مردم است و این دو نکته باید در اولویت دولت و مجلس و سایر ارکان نیز باشد که مردم امید خود را از دست ندهند و آرامش قلبی به آینده خود و فرزندانشان داشته باشند و این مسئله جز با وحدت و همدلی میسر نخواهد شد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.