کلید حل مشکلات اقتصادی در دستان انقلاب

قربان اميني

 

کاملاً واضح و مبرهن است وقتی که قدرت نظامی استکبار جهانی نتیجه دلخواه شان را نداده؛ برای جبران آن سعی دارند در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نفوذ نمایند.

با این وجود ما باید روحیه مبارزه با ظلم، حمایت از مظلوم و عدم سلطه پذیری در فرهنگمان را تقویت کنیم و عزت ملی مان را رشد دهیم و همچنان بعنوان یک نظام الگو برای جهانیان در راستای استکبار ستیزی باقی بمانیم.

بی شک مهم ترین محور دشمن برای نفوذ در کشور و تخریب و تخلیه انقلاب اسلامی، مسئله اقتصاد است. ملاحظه میشود که مسائل اقتصادی در سالهای اخیر مهم ترین مستمسک غرب و آمریکا برای، اولاً تهدید و فشار بر مسئولان و ملت ایران، و ثانیاً تحمیل قراردادهای سیاسی و اقتصادی ناسالم و از آن طریق، باز کردن مسیرهای نفوذ در کشور بوده است.

در چنین شرایطی پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، مستلزم فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی ، واز آن طریق سد نمودن مسیر نفوذ دشمن است. در عرصه اقتصادی نیز همانند سایر عرصه های مبارزه، مقاومت است که راهبرد اصلی را تشکیل می دهد.

آنچه در دولت تدبیر و امید نمود پیدا کرده و بصورت مسقیم و غیر مستقیم به آن اذعان دارند تفکری است که آمریکا را استکبار جهانی نمیداند و معتقد به تعامل با آمریکاست، وبه گفته وزیر کهنسال صنعت، معدن و تجارت نمی توانند بدون ارتباط و تعامل با جهان اقتصادشان را مقاوم کنند!!!.

اینها تفکر و اعتقادشان بر این است که در اثر تعامل با آمریکا می توانند به عزت ملی برسند و در این راه ظرفیتهای داخلی را به حساب نمی آورند، و این یک اشکال جدی است. تفکر لیبرال در دولت یازدهم نگران کننده شده است، همان تفکری که در دولت آقای هاشمی و خاتمی بوده و منشا اکثر مشکلات آن دوره و امروز است.

از سوی دیگر نگه داشتن رونق اقتصادی پشت دربهای بسته تحریم و ندیدن ظرفیتهای داخلی و بد عهدیهای برجام و موضع منفعل دولت مردان تدبیر که فقط دنبال تعامل با امریکا هستند، علاوه بر آسیب زدن به عزت ملی تحقق اقتصاد مقاومتی را با مشکلات عدیده مواجه خواهد نمود.

تفکر لیبرال در کشور ما که هیچ سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد، خود نفوذ می باشد. نفوذ غیر انقلابی ها در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری این ادعا را پر رنگتر کرده که اگر اقتصاد می خواهید باید برویم پیش آمریکاییها و دم کدخدا را ببینیم که همه چیز آنجاست، و آن وقت ایران بهشت می شود .

در حالیکه برای این سوال که چرا کشورهای وابسته، دست نشانده و دست به سینه آمریکا بهشت نشده اند. یا چرا ایران دوران شاه با آن همه مستشار بهشت نشد؛ پاسخی ندارند.

حال به همه اینها اضافه کنیم استفاده صاحبان تریبون از ادبیات دشمن برای دلسوزان انقلاب، که آنان را تندرو و افراطی خطاب می کنند تا نگذارند انقلاب وارد اقتصاد شود؛ که در این صورت وضع به همین منوال خواهد بود.

و مطمئناً همانگونه که انقلاب وارد عرصه دفاع و امنیت ملی شده و این عرصه را فتح نموده و عزت و اقتدار را به اوج رسانده و در سایه همین اقتدار جنگ صدها کیلومتر با مرزهای ایران اسلامی فاصله گرفته، نشان از توان انقلاب است که اگر وارد اقتصاد نیز شود این عرصه را نیز فتح خواهد نمود.

امروز ملت ما در دو راهی کاذب روشنفکران غربی گیر نمی کند که یا در برابر آمریکا سر تعظیم فرود آورد و تسلیم شود و یا شرایط عقب ماندگی را پذیرا باشد.

همچنان که انقلاب با دستان خالی امنیت و اقتدار را به دست آورد، می تواند مشکلات اقتصادی را حل کرده و به اقتصاد متعادل دست یابد. و آنهایی که در عرصه اقتصاد تصمیم ساز و تصمیم گیر هستند باید قبول کنند که می شود و می توانیم با تکیه بر ظرفیتهای داخلی پیشرفت نموده و بدون وابستگی به دشمن مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

سوال اینجاست که چرا باید کلید حل مشکلات اقتصادی را در دستان دشمن در غرب و آمریکا جستجو کرد؛ آنهایی خودشان مشکلاتی به مراتب بیشتر از ما دارند؛آمریکا که خود بیش از پنجاه میلیون فقیر وگرسنه دارد و مشکلات اقتصادی ، بدهی ها و ورشکستگی و بیکاری دامن کشورهای اروپایی را گرفته است.

انچه در این بازار سیاه و ناسالم جهان به درد می خورد داشتن یک اقتصاد متعادل با قدرت انعطاف بالا، تا در تلاطم رکود و گرانی و تورم ، شکست ناپذیر باشد و در برابر جنگ اقتصادی آماده و مقاوم گردد.

اعتقاد به اینکه آمریکا و فرانسه به ما کلید حل مشکلات را خواهد داد، یا خیانت است یا حماقت؛ آنها کلید نخواهند داد بلکه قفل بی کلید می دهند.

آیا عقل سلیم قبول می کند که آمریکا خیرخواه ما باشد؛ اصلاً منطقی نیست،آنها می گویند بگویید اشتباه کردیم، وقتی این گفته شد آن را علم میکنند تا سایر ملتهای استکبارستیز و مقاوم را در هم بکوبند.

قرآن کریم درباره دشمنان می فرماید: اینها هر پیمانی که با شما می بندند در نخستین فرصت آن را زیر پا می گذارند.

دلبستگان آمریکا و غرب بدانند اینها دشمن هستند، اینها منافق و کافر هستند، اینها هدفشان دنیاست و حریص ترین موجودات برای ماندن در این دنیا هستند و جز منافع خودشان دنبال چیز دیگری نیستند. اینها می خواهند سعادت را واژگون و ارزشهای الهی را از بین ببرند؛ وبرای اینکار لباس اصلاح پوشیده اند، بدانید که اینها منافق و کافر هستند.

با تمام این احوال، در این برهه از زمان کسی که اقتصاد مقاومتی را درک نکند انقلاب را نفهمیده، اسلام را نفهمیده و گمراه است.

استفاده از عنوان ((اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل)) برای سال جدید، نکته بسیار مهمی در پیام رهبر معظم انقلاب است. این عنوان دارای ظرفیتهایی است که تلاش های مجدانه و جهاد گونه را می طلبد که معظم له حضور جهادی مردم و مسئولین در عرصه اقتصادی برای مواجهه با حربه های جهان استکبار و چشم انداز سال جدید را امیدوارانه همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی دانستند. کلید واژگان؛ اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ نقشه راه مردم و مسئولین ایران اسلامی برای مقاومت در مقابل تحریم های ناجوانمردانه و مواجهه با دشمان نظام خواهد بود.

امروز در پشت تریبون ها از اقتصاد مقاومتی حرف زدن، اما به آن عمل نکردن ریشه در نفاق دارد و این نفاق به جز همراهی با استکبار نیست. استکبار نیز هدفی جز تغییر اصل حکومت را ندارد و خواهان منحل شدن نهادهای انقلابی هستند و این خواسته آنان از زبان آل سعود شنیده شد که گفتند: جمهوری اسلامی باید مشخص کند که حکومت است یا انقلاب.

و اما دشمنان داخلی و خارجی بدانند ما یک حکومت انقلابی هستیم و پای انقلاب تا آخر خواهیم ایستاد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.