وصیت‌نامه شهید محسن خوشنویسان/ شهادت آرزوی من است

شهید خوشنویسان در وصیت‌نامه خود خطاب به پدر و مادرش آورده است: «اگر لیاقت شهادت را پیدا کردم که این آرزوی من است برایم گریه نکنید که اصلا دوست ندارم، فقط قرآن و دعا بخوانید و افتخار بکنید که فرزندتان شهید شد.»

هادي نيوز: شهید «محسن خوشنویسان» 16 آبان 1343 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 11 خرداد 1361 طی عملیات فتح المبین در دشت عباس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ما و شاگردان مکتب توحید از شهادت نمی‌هراسیم (امام خمینی)

سلام و درود به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و سلام به روحانیت بیدار و همیشه در صحنه و سلام بر شهیدان به خون غلطیده‌ی انقلاب اسلامی ایران.

در این وصیت‌نامه چند جمله‌ای می‌نویسم.

پس از سلام و عرض ادب به پدر و مادر عزیزم که خدمت‌ها برایم کرده‎اند و من نتوانستم جبران کنم، جدا معذرت می‌خواهم و اگر از دست من ناراحت شده بودید مرا ببخشید و عفو کنید، اگر لیاقت شهادت را پیدا کردم «که این آرزوی من است» برایم گریه نکنید که اصلا دوست ندارم، فقط قرآن و دعا بخوانید و افتخار بکنید که فرزندتان شهید شد، من دقیقا نمی‌دانم چقدر نماز قضا دارم ولی خوب شما احتیاطا 30 روز بخوانید، یک نماز شب نذری دارم و کفاره‌ی یک روزه‎ی ماه رمضان برگردنم هست که شما بپردازید.

یک مقدار کتاب و جزوه و... دارم که این‌ها توسط برادر موحدی یا آقای شیرازی استفاده شود. باید یک نکته مهم را هم بگویم و آن اینکه ملت عزیز و شهید پرور ایران قدر این رهبر بزرگ اسلام امام خمینی را بدانید و اگر خدای ناکرده قدر این رهبر را آنطور که باید بدانید ندانید به عذاب الهی دچار خواهید شد که دیگر راه برگشتی نخواهید داشت. به امید اینکه این انقلاب اسلامی به همه سرتاسر جهان صادر شود و این انقلاب مقدم‌های باشد برای ظهور امام زمان (عج) و از خدای می‌خواهیم که عمری طولانی و درخشان به این رهبر بزرگ اسلام عنایت فرماید ان‌شاءالله والسلام علیکم و رحمه الله برکاته.

60/12/22»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.