آمریکا: شورای حقوق بشر فاضلابی برای جانبداری‌های سیاسی است؛ از آن خارج می‌شویم

آمریکا بعد از ناکامی در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بامداد چهارشنبه از این شورا کناره‌گیری کرد.

هادی نیوز:  «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «نیکی هیلی»، نماینده این کشور در سازمان ملل بامداد چهارشنبه خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام کردند. 

پامپئو، در شرایطی که کشورش به حمایت از جنایتکاران بین‌المللی و روی کارآوردن دیکتاتورهای مستبد در نقاط مختلف جهان متهم است و به تازگی با زندانی کردن مهاجران در قفس جنجالی تازه آفریده مدعی شد که دولت ترامپ خود را به محافظت از «آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها» می‌داند. 

وی گفت: «دولت ترامپ متعهد به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن است.» پامپئو، اضافه کرد: «باید صادق باشیم. شورای حقوق بشر، مدافعی ضعیف برای حقوق بشر است.»

او با متهم کردن چین، کوبا و ونزوئلا به داشتن «سوابق وحشتناک» در زمینه حقوق بشر، از عضویت این کشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد. 

پامپئو تصریح کرد: «شورای حقوق بشر در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است. حکومت‌های مستبد با سوابق وحشتناک در زمینه حقوق بشر مانند چین، کوبا و ونزوئلا جزو اعضای این شورا هستند.»

وزیر خارجه آمریکا، بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته مدعی شد شورای حقوق بشر، علیه این رژیم جانبدارانه رفتار می‌کند. 

او گفت: «سوگیری ادامه‌دار و عیان شورای حقوق بشر علیه اسرائیل، غیرقابل کنترل است. این شورا از زمان ایجاد قطعنامه‌های بیشتری در محکومیت اسرائیل صادر کرده تا علیه مجموع کل کشورهای دیگر.»

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بعد از ناکامی این کشور در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار دائمی این شورا صورت می‌گیرد. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2007 با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد. آمریکا ماه گذشته تلاش کرده بود با رأی‌گیری بر سر قطعنامه‌ای در مجمع عمومی، این بند را لغو کند. 

«نیکی هیلی» بامداد چهارشنبه گفت در نشستی سال گذشته این شورا، اولویت‌های آمریکا برای پیشبرد حقوق بشر را مشخص کرده است. 

نیکی هیلی گفت: «برای مدت‌های مدید، شورای حقوق بشر حامی ناقضان حقوق بشر و فاضلابی برای جانبداری‌های سیاسی بوده است.»

وی در ادامه گفت: «ناقضان حقوق بشر کماکان در این شورا انتخاب می‌شوند و در آن انجام وظیفه می‌کند. ضدبشری‌ترین رژیم‌ها از تحقیقات این شورا می‌گریزند و شورا انگشت اتهام را به سمت کشورهای دارای سوابق مثبت حقوق بشر می‌گیرد تا توجه‌ها را از ناقضان حقوق بشر پرت کند.»

هیلی گفت: «هنگامی که این شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی‌تواند به تخلف‌های عظیم حقوق بشری در ونزوئلا و ایران بپردازد و از حضور جمهوری کنگو به عنوان عضو جدید استقبال می‌کند، این شورا شایسته نامش نیست. چنین شورایی، به واقع به نهضت حقوق بشر لطمه می‌زند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل این شورا را به «تمرکز غیرمتناسب» روی رژیم صهیونیستی و «خصومت‌طلبی بی‌پایان» با این رژیم متهم کرد و از قطعنامه‌هایی که نام برد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرده است. 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.