از خروج آمریکا تا پاسخ ایران

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور بار دیگر بر پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای «برجام» پس از خروج آمریکا از آن تأکید کرد...

1ـ پاسخ ایران حساب شده بوده است
«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور بار دیگر بر پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای «برجام» پس از خروج آمریکا از آن تأکید کرد. جانسون در نامه‌ای که روی وبگاه پارلمان انگلیس قرار گرفته، ضمن تأکید بر اینکه انگلیس قصد خروج از توافق هسته‌ای با ایران را ندارد، برنامه‌های لندن برای حفظ این توافق پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تشریح کرده و نوشته است: «توافق هسته‌ای ایران برای امنیت ما حیاتی است و ما تا هنگامی که ایران به محدودیت‌های مشخص‌ شده ذیل این توافق پایبند باشد، به آن متعهد می‌مانیم.» جانسون ضمن اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام، نوشته است: «پاسخ ایران به خروج آمریکا تا کنون، حساب‌شده بوده است. رئیس‌جمهور روحانی، در حالی که به مقامات سازمان انرژی اتمی گفته آماده ازسرگیری غنی‌سازی در سطح صنعتی باشند، اعلام کرده است ایران قصد دارد در برجام باقی بماند.»

2ـ وزیر سابق صهیونیستی در انتظار اعدام
به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، وزیر دادگستری این رژیم در سخنانی اعلام کرد، مجازات اعدام می‌تواند گزینه‌ای برای پرونده «گونن سِگِو» باشد. او ادامه داد: اگر چنین چیزی تأیید نشود، مجازات بی‌سابقه‌ای برای جاسوسی در نظر گرفته خواهد شد. منابع قانونی آگاه نیز در این زمینه به این رسانه صهیونیستی اعلام کردند: اگر وی در پرونده ارائه اسناد و اطلاعات محرمانه به ایران مجرم شناخته شود، مجازات اعدام یا دست کم حبس ابد در انتظار وی خواهد بود. «گونِن سِگِو» از وزیران پیشین کابینه رژیم صهیونیستی، به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده و دادستانی رژیم صهیونیستی علیه وی کیفرخواست صادر کرده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس گزارش مشترک سازمان امنیت داخلی‌ (شین‌بث‌) و پلیس این رژیم خبر دادند، گونِن سِگِو از چند هفته پیش در بازداشت و تحت بازجویی است.

3ـ بعضی‌ها باید بدانند اقدامات‌شان چه تأثیری دارد!
سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش بسیج اساتید با اشاره به چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: 40 سال ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی با وجود این همه کینه و توطئه دشمن چیز کمی نیست و شبیه معجزه است. فرمانده سپاه با تأکید بر سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «مگر ملت‌ها و دولت‌ها دیوانه‌اند که بروند با آمریکا مذاکره کنند» به نامه تعدادی از فعالان سیاسی و توصیه‌شان برای مذاکره با این کشور بدعهد اشاره کرد و گفت: با این بی‌اعتمادی حالا ما نمی‌دانیم به اینها (صد نفر) دیوانه بگوییم یا چیز دیگر. البته افراد می‌توانند اظهار نظر کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد؛ اما بدانند که اقدامات‌شان چه تأثیری دارد.

4ـ آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم خارج شد!
«مایک پمپئو» وزیر خارجه و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام کردند. پمپئو، در حالی که کشورش به حمایت از جنایتکاران بین‌المللی و روی کار آوردن دیکتاتورهای مستبد در نقاط گوناگون جهان متهم است و به تازگی با زندانی کردن مهاجران در قفس، جنجالی تازه آفریده، مدعی شد که دولت ترامپ به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن متعهد است. پمپئو اضافه کرد: «باید صادق باشیم. شورای حقوق بشر، مدافعی ضعیف برای حقوق بشر است.» او با متهم کردن چین، کوبا و ونزوئلا به داشتن «سوابق وحشتناک» در زمینه حقوق بشر، از عضویت این کشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.
منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.