یک کارشناس مسائل بین الملل:

نامه برای مذاکره با آمریکا مانند حرکت ستون پنجم است/ این نامه چراغ سبز برای اعمال فشار بیشتر به ایران است

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: نامه مذاکره با آمریکا چراغ سبز عده‌ای در داخل به آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران بود؛ آمریکایی ها منتظر چنین اقداماتی از سمت ایران هستند و گمان می کنند که بتوانند افراد وابسته ای را از میان مردم ایران شناسایی و پیدا کنند تا اهداف آنها را پیاده کند.

هادي نيوز:جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی  در خصوص نامه 100 نفر برای مذاکره با آمریکا اظهار داشت: این نامه شاید غلط ترین اقدام سیاسی از داخل کشور در چند سال اخیر باشد؛ این اشتباه سیاسی در شرایطی رخ داده است که طرف مقابل در حالت تهاجمی قرار گرفته و آمریکا تا پشت دروازه های ایران آمده و در چنین حالتی هر نوع نامه ای به معنای سازش و نوعی انفعال تلقی می شود.

وی با بیان اینکه این نامه هیچوقت به معنای یک اقدام دیپلماتیک پذیرفته شده در عرصه سیاسی و بین الملل نیست گفت: این حرکت در حد حرکت ستون پنجم در جنگ است؛ ستون پنجم کسانی هستند که زمانی که کشور در محاصره 4 طرف دشمن قرار می گیرد، عده ای در داخل شروع به گرا دادن به دشمن می کنند و اقداماتی را صورت می دهند که زمینه ورود دشمن خارجی به کشور فراهم شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در شرایطی که ترامپ که بسیاری از دروازه های جهان به روی او بسته شده است و دنیای صنعتی از سیاست های معمولی او هم ابراز انزجار می کند، آقایان به آمریکا و ترامپ چراغ سبز نشان می دهند تا فشار ها را بر ایران بیشتر کنند.

قنادباشی با تأکید بر اینکه این افراد به صورت انفرادی نامه نوشته اند عنوان کرد: همین مساله نشان می دهد که احزاب متبوع این افراد جرأت و توان تحمل انتقادات و موج نفرت مردم از این اقدام آنها را نداشته و این افراد مجبور شده اند خارج از فضای حزبی و گروهی این نامه را امضا و علنی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چراغ سبز اول را آمریکا به این افراد نشان داده است یا اینکه این افراد ابتدا به دنبال نشان دادن چراغ سبز هستند گفت: این افراد در ابتدا چراغ سبزی به آمریکا نشان دادند که آمریکا هم متقابلا به آنها چراغ سبز نشان دادند که این چراغ سبز برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا به ایران است؛ بلافاصله برخی از رسانه های آمریکایی از این حرکت آنها استقبال کرده و این نامه را منتشر کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همیشه افراد وابسته به غرب در ایران وجود داشته اند عنوان کرد: آمریکا هم می داند که برخی در داخل کشور به آنها امید بسته اند و از همین رو این نامه را در همین راستا تلقی می کند که البته این نامه ضربات جبران ناپذیری به حیثیت ما در سطح بین الملل زده است؛ کسانی که نماینده هیچ بخشی از مردم نیستند خود را نماینده مردم معرفی کرده و چنین درخواستی می کنند.

قناد باشی با بیان اینکه رسانه های غربی از این نامه بهره برداری زیادی کرده اند گفت: بسیاری از رسانه های غربی از این نامه به عنوان سندی برای اثبات اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایران تحت فشار بیشتر به سمت آمریکا متمایل می شود استفاده کرده اند و این اظهارات را برجسته کرده اند.

وی در ادامه افزود: زمانی آمریکا می تواند افتخار کند در تغییر سیاست ایران موفق شده است که گروهی از افارد قابل قبول و پذیرفته شده این نامه را بنویسند اما وقتی مطرودان سیاسی برای مذاکره با آمریکا نامه می نویسند همین مساله بزرگترین شکست آمریکا در تغییر سیاست های آمریکاست.

این کارشناس مسائل سیاسیبا تأکید بر اینکه دست آمریکا در مقابل ایران بسیار خالی است عنوان کرد: این افراد قبل از این نامه هم سابقه بسیار نامناسبی داشتند؛ عده ای محکومان سیاسی، عده ای محکومان امنیتی، عده ای محکوم اقتصادی و عده ای هم اساساً ساکن ایران نیستند و پیشنهاد مذاکره با آمریکا می دهند.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.