امام جمعه زنجان: آمریکا با خفت و خواری از سوریه خارج می‌شود

امام جمعه زنجان گفت: آمریکا در ۶ سال پیش تاکید داشت که بشار اسد باید دو ماهه برود اما خود با خفت و خواری اکنون از سوریه بیرون می‌رود چرا که مقاومت در سوریه نتیجه داده است.

هادی نیوز:  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به موقعیت‌شناسی مردم زنجان اظهار داشت: مردم امسال در یوم الله‌های 13 آبان و 9 دی به دعوت‌ها لبیک گفته و پرشور به صحنه آمدند.

وی با اشاره به 15 دی ماه سال 73 سالروز شهادت فرمانده دلاور ارتش جمهوری اسلامی سرلشکر ستاری و سرلشکر اردستانی ابراز کرد: دی ماه 59 یکی از روزهای غرورآفرین برای ارتش جمهوری اسلامی در عملیات هویزه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به 16 دی‌ماه سالروز حماسه خونین دانشجویان خط امام تصریح کرد: این روز از صفحات پرافتخار دوران دفاع مقدس بود که هیچ‌گاه از حافظه تاریخی دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تعابیر بسیار بلند و با عظمتی در مورد شهید حسین علم‌الهدی داشتند، خاطرنشان کرد: این روز  به خاطر شهادت این دانشجویان مظلوم روز شهدای دانشجو نامگذاری شد.

خاتمی با اشاره به 17 دی ماه سال 1314 گفت: این روز یکی از روزهای سیاه تاریخ حکومت رضاه پهلوی است، رضا پهلوی از آن دست حقه‌بازانی است که توسط انگلیس براثر کودتا برسر کار آمد در این روز دست به کشف حجاب زد.

وی بیان کرد: رضا خان برای اینکه خواسته‌های انگلیس عملی شود، چند موضوع را از جمله جلوگیری از عمامه گذاشتن روحانیون، متحد الشکل شدن لباس مردم و کشف حجاب زنان را مطرح کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رضا خان طوری وانمود می‌کرد که حجاب مانع پیشرفت است، ابراز کرد: در سال 56 و در روز 19 دی مردم قم در واکنش به مطالب توهینی چاپ شده در یک روزنامه راهپیمایی مسالمت‌آمیزی کردند که نشان از بصیرت مردم داشت اما دشمن اینها را به رگبار بست.

وی با اشاره به قیام مردم تبریز و یزد بعد از حادثه قم خاطرنشان کرد: این قیام‌ها به هم مرتبط شد تا 22 بهمن باعث پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شود.

خاتمی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رهبران جهاد اسلامی عنوان کرد: ایشان در این دیدارها تاکید داشتند که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب‌نشینی کنیم، دشمن 10 قدم جلو خواهد آمد اما اگر ایستادگی و مقاومت باشد نصرت خداوند نیز خواهد آمد.

وی با بیان اینکه البته باید گفت که مقاومت و ایستادگی هزینه دارد، افزود: هزینه عقب نشینی ذلت، خاری، نکبت و ننگ در تاریخ بوده اما هزینه مقاومت عزت و سربلندی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه فلسطین، عراق و سوریه نمونه‌های مقاومت کردن هستند، ابراز کرد: آمریکا در 6 سال پیش تاکید داشت که بشار اسد باد دو ماهه برود اما خود با خفت و خاری اکنون از سوریه بیرون می‌رود چرا که مقاومت در سوریه نتیجه داده است.

وی با بیان اینکه اکنون کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بازگشایی سفارت‌شان در سوریه صف بسته‌اند، گفت: بشار اسد در مقابل دشمن ایستاد و اکنون این مقاومت نتیجه داد.

خاتمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری در خروج آمریکایی‌ها از منطقه به واقعیت تبدیل می‌شود، ادامه داد: آمریکایی‌ها از حضورشان در منطقه فقط نکبت و خواری به دست‌ آوردند.

وی با اشاره به 19 دی ماه سال 65 یعنی آغاز بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس است، بیان کرد: انصافا عملیات کربلای 5 علاوه بر موفقیت‌های سرزمینی که به خصوص برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کرد، در تحولات سیاسی منطقه نیز تاثیرگذار بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تضعیف موقعیت سیاسی رژیم بعث عراق از جمله دستاوردهای عملیات کربلای 5 بود، عنوان کرد: اوضاع جبهه‌های نبرد به سود رزمندگان ایران اسلامی تثبیت شد و سپاه پاسداران یکی از ارزنده‌ترین تجارب نظامی را کسب کرد.

تسنیم