فوتی‌های کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر گذشت/نیمه‌افراشته شدن پرچم‌ها

آمارهای جدید نشان می‌دهند شمار جان‌باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

هادی نیوز: شمار افرادی در آمریکا که بر اثر «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) جانشان را از دست داده‌اند از ۵۰۰ هزار نفر گذشت و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دستورداد پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه‌افراشته درآید.  

آمارهای دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد روی‌هم رفته ۵۰۰۰۷۱ در آمریکا جانشان را بر اثر این بیماری همه‌‌گیر جهانی از دست داده‌اند. 

وضعیت شیوع کرونا در ایالات کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی تصریح کرد که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان به گونه‌ای از کرونا که برای اولین بار در انگلیس کشف شد هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

 

 

فارس