معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور:

نمره قبولی مردم در زمینه مقابله با کرونا/ محدودیت‌های مقطعی تأثیری بر کاهش شیوع کرونا ندارد

ذوالفقاری با بیان اینکه محدودیت‌های مقطعی تأثیری بر کاهش تعداد بیماران کرونایی نداشته است، گفت: مردم در حوزه همراهی و همکاری مقابله با بیماری کرونا، نمره خوبی دریافت کردند.

هادی نیوز: «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ پیشنهاد شد با توجه به گسترش ویروس کرونا در ایام نوروز، جلوی شیوع این ویروس گرفته شود، اظهار داشت: در فروردین‌ماه با اجرای برنامه‌هایی، جلوی پیک کرونا گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد مختلف اجتماعی، تصمیمات در حوزه محدودیت‌ها، غربالگری، آموزش و... گرفته شده است؛ همچنین در حوزه کسب و کار، کار‌های اداری و... سعی شد در تصمیمات، تعادلی ایجاد شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اِعمال محدودیت‌های کرونایی به‌منظور کنترل دورهمی‌ها و سفر‌ها گفت: در ایام تابستان به دلایل مختلف، پیک کرونا را در کشور شاهد بودیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در شرایط کرونا برنامه‌های دیکر کشور‌ها در جهت مقابله باکرونا بررسی می‌شد، افزود: تصمیمات گرفته شده در کشور متناسب با شرایط و وضعیت اقتصادی و اجتماعی بوده و محدودیت‌های مقطعی نیز اثری بر کاهش تعداد بیماران کرونایی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: «طرح شهید سلیمانی» برای غربالگری، تست، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کرونا بود که با همکاری بسیج، هلال احمر و سپاه‌های استانی انجام شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ادامه عنوان کرد: اعمال محدودیت، هزینه بالایی دارد و در شرایط اضطرار، آن را انجام دادیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه پیک کرونا در ماه‌های مهر و آبان پیش‌بینی شده بود، گفت: برای مقابله با این پیک پنج محور ادارت، کسب و کار، فرهنگی، کنترل تردد‌ها و اصناف مد نظر قرار گرفت.

وی درباره میزان همکاری مردم در عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: در مجموع مردم در حوزه همراهی و همکاری مقابله با بیماری کرونا، نمره خوبی دریافت کردند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان کرد: راهنمایی و رانندگی با اخلاق و هوشمندی طرح محدودیت‌های تردد را اجرا کرد و این از افتخارات پلیس راهور ناجا است که با کمترین مشکل و مشاجره، طرح‌های اعمال محدودیت تردد‌ها اجرا شد.

وی با بیان اینکه روزانه وضعیت کشور از لحاظ اپیدمی کرونا و تعداد جان‌باختگان بررسی می‌شود، افزود: ارزیابی وزارت بهداشت این است که با پیک چهارم بیماری مواجه می‌شویم؛ البته تلاش‌ها بر این است که با این مورد مواجه نشویم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور عنوان کرد: تصمیمات درباره وضعیت از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد تا مردم به استان‌های قرمز سفر نکنند.

 

 

دفاع پرس