نامه یک آزاده به امام خمینی (ره)/ ما ناراحت نیستیم؛ چون روح ما اسیر نیست

«محمد رضا عسگریان» در نامه خود به امام خمینی (ره) آورده است: «ای پدربزرگ [امام خمینی] الان که این نامه را می‌نویسم دلم گرفته، تو را به خدا دعا کن. به اهل خانواده بگو ما ناراحت نیستیم؛ چون جسم ما اسیر است، روح ما اسیر نیست.»

هادی نیوز: «محمدرضا عسگریان» رزمنده اسیر رژیم بعث عراق بود که از زندان برای امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نامه‌ای نوشت.

متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام بر پدربزرگم [امام خمینی]، حاج آقا سید موسوی، اگر از احوالات اینجانب، محمدرضا خواسته باشی، سلامتی برقرار است. حال شما چه طور است؟

ان‌شاءالله که خوب باشید. راستی سلام مرا به علی اکبر و سید علی برسان. پدربزرگ [امام خمینی]، به خدا ما خیلی دوست داریم که بیاییم پیش تو، ناراحتی ما فقط این است که از نصیحت‌های تو دور هستیم.

پدر بزرگ [امام خمینی]، جواب نامه را در یک نامه یک طرفه بنویسید. پدر بزرگ [امام خمینی] حقیقت امر این است، من جوانی هستم که احتیاج به دعا دارم. در آن نیمه شب وقتی که به سجده می‌روی، وقتی که گریه می‌کنی، ما را هم دعا کن.

راستی پدربزرگ [امام خمینی]، شنیده‌ام بچه‌ها می‌خواهند سفر بروند، به آن جایی که دوستان ما رفتند تو را به خدا،‌ ای پاره تنم، باور کن دوستانی دارم این جا خیلی کوچک هستند؛ وقتی به یاد تو می‌افتند، خیلی قلبشان می‌گیرد؛ همیشه می‌گویند: می‌شه بریم پدربزرگ [امام خمینی] را ببینیم.

پدربزرگ [امام خمینی] به اهل خانه سلام برسان، به احمد سلام برسان.‌ ای پدربزرگ، برای مریض‌های اسلام دعا کن. دیگر وقت گرانبهایت را نمی‌گیرم، الان که این نامه را می‌نویسم دلم گرفته، تو را به خدا دعا کن.

به اهل خانواده بگو: ما ناراحت نیستیم؛ چون جسم ما اسیر است، روح ما اسیر نیست.

والسلام

محمدرضا عسگریان»

ساجد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.