وصیت‌نامه پاسدار شهید قاسم نساج/ نگذارید خون شهدا پایمال شود

پاسدار شهید «قاسم نساج» در وصیت‌نامه خود آورده است: «عزیزانم دنباله‌رو راه شهدا باشید. نگذارید خون این شهدا پایمال شود که خدای نکرده در روز جزا در جلوی آن‌ها خجل و شرمسار باشید.»

هادی نیوز: پاسدار شهید «قاسم نساج» در تاریخ چهارم مرداد ۱۳۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. وی با سمت معاون گروهان شهید بهشتی گردان عمار لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهٰذا وَما كُنّا لِنَهتَدِيَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ

حمد و سپاس پروردگار تبارک و تعالی را که ما را به این راه هدایت نمود و اگر هدایت او نبود ما خودمان به این راه دست پیدا نمی‌کردیم.

درود فراوان خداوند تبارک و تعالی بر منجی عالم بشریت حضرت محمد (ص) و چهارده معصوم و آخرین فرزند رسول الله (ص) حضرت، ولی الله الاعظم امام زمان (عج) و سلام بر رهبر مستضعفان جهان امام عزیز خمینی کبیر روحی فداه و سلام بر شهدای عزیز اسلام از صدر اسلام تا کنون.

پروردگارا سپاسگزارم از نعمت‌های فراوانی که به این بنده حقیر و ذلیل عطاء فرمودی. عزیزانم الان در برهه‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که به نظر بنده بعد از زمان رسول الله (ص) یکی از مواقعی است که در‌های رحمت را خداوند بر بندگان خود گشوده.

افسوس مردم کَر، کور و گُنگند البته نه امت حزب‌الله بلکه مردم غافل از خدا بی‌خبر. بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام ما به ریخته شدن خون‌های بسیار پاک از جمله امامان معصوم به دست ما رسیده است و رهبری چون، امام عزیزمان روحی فدا داریم.

معنویت بسیار بسیار که باید از همه آن، بهره‌مند شویم این انقلاب باعث شد، ما از خواب غفلت بیدار شده قید و بند‌های دنیوی خود را برهانیم و تازه بفهمیم که برای چه آفریده شده‌ایم.

عزیزانم این دنیا صحنه امتحان است، امتحانی که اگر در طول عمر قبول شوی در ... و اگر نه ... گول دنیا را نخورید. خداوند در مورد دنیا، در سوره عنکبوت آیه ۶۴ می‌فرماید:

وَمَا هَٰذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ ۚ. وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ ۚ. لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ.

این زندگانی چند روزه دنیا (اگر در پرستش خدا نباشد) افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست و زندگی اگر بدانند که به حقیقت در آخرت است. گروهی خداوند توفیق داده است و به این امر مهم پی برده‌اند، خوشا به سعادت آنها، ولی افسوس گروهی هنوز غرق در زندگی و مادیات هستند؛ که خداوند ان‌شاءالله آن‌ها را هم از خواب غفلت بیدار کند و توفیق یابند تا بندگی خدا را بکنند (ناخوانا) ...

برای احتیاط فکر کنم ۹۰ روز روزه دارم که از پدر و مادر و برادرانم می‌خواهم به هر نحو که شده به جا آورند اگر شد با پول...

و هرچه قدر می‌توانند به [جای] من نماز قضا به جا آورند و حتماً حتماً هرکس را دیدند از طرف ما حلالیت بطلبند؛ همه دوستان و آشنایان.

عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. (امام خمینی)

سلام گرم مرا به برادران اسیرم برسانید و بگویید مرا عفو کنند به آن‌ها بگویید گرچه نامه‌هایشان همیشه می‌گفتند که مرا فراموش کرده‌اید، ولی نمی‌دانم که به چه قسم بخورم که من همیشه و همیشه در یاد آن‌ها هستم و سر هر نماز برای آزادی آن‌ها دعا می‌کنم.

عزیزانم دنباله رو راه شهدا باشید. نگذارید خون این شهدا پایمال شود که خدای نکرده در روز جزا در جلوی، آن‌ها خجل و شرمسار باشید.

به اعمال و رفتار شهدای گذشته فکر کنید ببینید چه خط و مشی داشتند. به روز جزا یقین حاصل کنید یاد شهدا را زنده نگهدارید دل‌های خود، را صاف کنید و از مکروهات بپرهیزید که دل را کدر می‌کند و به مستحبات بپردازید که دل را روشن می‌کند. امام عزیز را یاری دهید.

دعای خیر برای امام را ورد زبانتان و خواست دل‌هایتان کنید. جنگ را فراموش نکنید تا جایی که توان دارید به جبهه‌ها و رزمندگان کمک کنید و اگر تا به حال جبهه نرفته‌اید برای دیدار هم که شده یک‌بار حتماً بروید و ببینید که عاشقان خدا چگونه جانبازی می‌کنند، هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم صاحب اصلی آن می‌کند.

بسیج یکی دیگر از الطاف خداوند است که ثمره آن بسیار بسیار مشاهده شده و چه انسان‌هایی به چه شکل آمده‌اند و با خواست خدا چگونه شده‌اند و چگونه رفته‌اند و شهید شده‌اند. بسیج کانونی برای پیشرفت انسان‌ها است محفلی برای شناساندن اسلام واقعی بر انسان‌هایی که از اسلام بی خبرند.

وقتی کسی که بسیج را خوب شناخت آن موقع به سخن نخست وزیر عزیز پی‌ می‌برد که واقعاً:

بسیج مدرسه عشق است. آن هم چه عشقی، عشق به الله...

اگر برایتان مقدور است ماهیانه ۱۰۰ تومان از طرف من به بسیج بدهید. باشد شاید این خیرات شما از عذاب ما بکاهد و ما را مورد لطف خدا قرار دهد. دیگر بیشتر از این حرفی ندارم، فقط حتماً این بنده حقیر را حلال کنید و از دوستان و آشنایان و فامیل نیز حلالیت بگیرید و اگر کسی طلبی از ما دارد، بپردازید.

قاسم

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا

رزمندگان اسلام نصرت اعطا بفرما

زیارت کربلا نصیب ما بگردان

معلولین و محرومین شفا عنایت فرما

اسیران حزب الله آزادشان بگردان

آمین یا ربّ العالمین»

ساجد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.