جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بزرگترین تکلیف بسیج ساخت امت اسلامی است/ در بحث فرهنگ نقشه وجود دارد، اما به آن عمل نمی‌شود

سردار سپهر در مراسم معارفه رئیس دارالقرآن بسیج کشور، ساخت امت اسلامی را بزرگ‌ترین تکلیف این نهاد عنوان کرد.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در مراسم معارفه رئیس دارالقرآن بسیج به تشریح فعالیت‌های راهبردی بسیج پرداخت و گفت: در هر مسئله‌ای که می‌خواهیم ورود داشته باشیم نیاز به اسناد راهبردی آن کار داریم، این در حالی است که با گذشت چهل سال از انقلاب فقدان اسناد علمی و مستند و راهبردی در کلان موضوع مشاهده می‌شود. در بحث اقتصاد نقشه راهبردی نداریم، در بحث فرهنگ این نقشه وجود دارد، اما به آن عمل نمی‌شود در بحث دفاعی هم نقشه و راهبرد عالی وجود دارد و هم مدیر کاردانی وجود دارد و وجود همین‌ها باعث شدت تا در ناامن‌ترین منطقه دنیا کشوری امن داشته باشیم.

 

سردار سپهر با تأکید بر اینکه اساس کار انقلاب بر معیارهای گفتمانی امامین انقلاب و تحقق فرآیند انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ما باید جامعه اسلامی، دولت اسلامی ‌و ‌تمدن اسلامی که آرمان همه انبیاء بوده است، بسازیم. اما پیش از آن باید از خود این سوال را بپرسیم که نسبت فرد فرد ما با این انتظاری که انبیاء در طول تاریخ بیان کرده‌ و منتظر تحقق آن هستند، چیست؟ سهم ما در تحقق تمدن امام زمانی(عج) چگونه است؟

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به بیان این موضوع که همه سازوکارهای عالم باید به سمت تحقق تمدن امام زمانی حرکت کند، پرداخت و در تکمیل آن، گفت: باید مشخص شود که جامعه قرآنی کشور چه سهمی در این زمینه دارد؟ اگر این سهم مشخص نشود هر کاری صورت بگیرد، خوب است، اما عالی نیست. ما اگر قرار است کار قرآنی کنیم، باید به خروجی آن تحقق این موضوع و رسیدن به تمدن اسلامی باشد.

 

سردار سپهر در ادامه صحبت‌های خود به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فعالیت‌های سپاه و بسیج که باید با دیگر دستگاه‌ها تفاوت داشته باشد اشاره کرد و گفت: در زمان حضرت علی(ع) هر عملی که از سوی کارگزاران انجام می‌شد، مطابق با قرآن بود، اما آیا در حال حاضر نیز اینگونه است؟ وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه بسیج برای تمامی مشکلات کشور نسخه شفابخش دارد، گفت: بسیج در حال حاضر بیش از ۷۴۰ مرکز علمی دارد که می‌تواند برای تمامی مشکلات کشور نسخه داشته باشد.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به معرفی برخی اهداف تحقق تمدن اسلامی اشاره و اظهار کرد: ارتقاء علم و فناوری، اقتصاد، عدالت اجتماعی، معنویت و اخلاق، تحقق زندگی مطلوب و ... ازجمله اهداف تمدن اسلامی است. همچنین پیش نیازهای شکل‌گیری این تمدن نیز مواردی همچون شناخت صحیح چالش‌ها، مواجهه شایسته با چالش‌ها و ... است. در حال حاضر تمام رسانه‌ها تنها به چالش‌های موجود در کشور اشاره می‌کنند و به آنها می‌پردازند، اما هیچ‌کدام به دنبال نسخه‌ای برای این چالش‌ها نیستند.

 

سردار سپهر با اشاره به اینکه پیامبران الهی اولین کاری که انجام دادند، تربیت نیروی انسانی بوده است، گفت: تولید فکر ‌و ‌علم و تربیت نیروی انسانی از الزامات تمهیدی اساسی برای تحقق تمدن اسلامی نوین است. ما در دارالقرآن بسیج باید این کار را انجام دهیم. براساس نظام فکری مقام معظم رهبری در پرورش نیروی انسانی باید دو اتفاق رخ دهد، نخست اینکه کار و فعالیت عوام رنگ الهی داشته باشد و در ادامه نیز خواص با روحیه زندگی علوی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر با طراز مقام معظم رهبری ۵۰ نفر در جهان اسلام داشته باشیم، دولت و نظام و تمدن اسلامی محقق می‌شود، گفت: برای داشتن افرادی با چنین طرازی باید تربیت نیروی انسانی را جدی بگیریم. بسیج باید انسان طراز زمان امام زمان(عج) تربیت کند.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه عرصه فعالیت در بسیج عرصه علم، فرهنگ، خدمت‌رسانی، دفاع و امنیت است، بیان کرد: علم و دانشی که در این عرصه مدنظر است، باید با اخلاق عجین باشد در غیر این صورت ارزش زیادی نخواهد داشت.

 

سردار سپهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز دارالقرآن بسیج کشور، به بحث نظام‌سازی اشاره و اظهار کرد: در کشور نظام مهندسی دینی، نظام اجتماعی، نظام اقتصادی و‌ ... نداریم، بنابر این باید نظام‌سازی بر این اساس را مد نظر قرار داد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بزرگترین تکلیف بسیج مستضعفین را ساخت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر ما این امت را ساختیم مقدمات شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کرده‌ایم.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.