ضرورت حفظ انسجام ملی

به دنبال تصویب FATF درمجلس فضای سیاسی کشور دچار التهاب شده وهر یک از موافقین ومخالفین آن با شدت وحرارت زیاد به دفاع ازتصمیم خود و حمله به گروه مقابل مشغول هستند. دراین خصوص توجه به چندملاحظه ضروری است:
۱ .بررسی کارشناسی موضوع بیانگر ایرادات جدی به محتوای FATF است که درحال و آینده میتواند سیاست های کلی نظام اسلامی و پیشبرد راهبردهای منطقه ای آن را با مشکل مواجه نماید و دفاع وزیر امور خارجه نیز موید آن بود که این پروتکل،آوردهِ چندانی برای ما نخواهدداشت و دفاع مدافعان آن با نوع استدلال آقای ظریف در دفاع از FATF رنگ باخته است.
۲.روند بررسی این پروتکل درمسیر شناخته شده ی ساختار قانون گذاری کشور صورت گرفته و نظرات موافقین و مخالفین طرح و رای نزدیک آنها در مجلس بیانگر بررسی جدی این موضوع بوده است، البته نظرات مردم و منتقدان وبرخی مراجع در مخالفت بااین پرتکل مورد توجه موافقان این طرح قرار نگرفت که جای تاسف دارد.
۳.موضع گیری هایی که ازسوی دوطرف ماجرا در رسانه ها و فضای مجازی مطرح است بیش از آنکه جنبه کارشناسی داشته باشد برگرفته از مواضع سیاسی و احساسی آنان است که نمی تواند در راستای اقناع سازی مخاطب ارزیابی شود، لذا تریبون داران وصاحبان قلم باید ضمن پرهیز از متهم کردن افراد به نقدهای کارشناسی موضوع بپردازند.
۴.ارتقاء انسجام ملی در شرایطی که دشمن به طرق مختلف به دنبال اختلاف افکنی در جامعه است، ضرورتی انکارناپذیر است و توصیه مستمر رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت ملی است و باید مراقبت نمود که موارد و موضوعات سیاسی بهانه ای برای دوقطبی سازی جامعه نشود.
۵.روشنگران سیاسی باید به این نکته توجه داشته باشند که تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی نباید متکی به نظرات یک گروه یا جریان سیاسی باشد بلکه مبنای تحلیل ما باید مبتنی بر نگاه حاکمیتی نظام اسلامی بوده و نوع تحلیل ها و موضع گیری ها نباید منجر به تضعیف و یا تخریب ارکان حاکمیت و ساختارهای تصمیم گیری نظام گردد.

برگرفته از کانال معیار در سروش
meyar.pb@

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.