گزیده‌ای از بیانات امام خمینی (ره) در خصوص بسیج

در بیانات امام خمینی (ره) در خصوص بسیج آمده است: اگر بنا باشد که یک وقت خدای نخواسته ارتش بگوید «من»، سپاه هم بگوید «من» و بسیج هم بگوید «من» آن روز است که فاتحه همه‌مان خوانده است.

هادي نيوز:  تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از برکات خداوند تعالی بود. این نهاد انقلابی در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشت. امام خمینی (ره) یکی از افتخارات خود را بسیجی بودن دانسته است. به مناسبت هفته بسیج مروری به بیانات امام خمینی (ره) داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸:

- اینجانب از ملت شریف ایران و از جوانان برومند که از بسیج عمومی استقبال کردند، تشکر می­‌کنم.

امید دارم که در بسیج همه جانبه آموزش نظامی و عقیدتی و اخلاقی و فرهنگی با تایید خداوند متعال موفق شوند و دوره تعلیمات و تمرین‌های عملی نظامی و پارتیزانی و چریکی را شایسته و به طوری که سزاوار یک ملت اسلامی به پاخاسته است، به پایان رسانند.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹:

- من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملت‌های مسلمان عالم باشد.

- ملت ما باید مجهز باشند جوان‌های ما باید تدریب کنند مجهز باشند برای اینکه ما ممکن است در آتیه جنگ‌های طولانی‌تری داشته باشیم و برای اسلام باید جنگ کنیم و برای اسلام باید فداکاری کرد.

- بسیج باید عمومی باشد.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۰:

- رحمت و برکات خداوند بزرگ بر بسیج مستضعفان که به حق پشتوانه انقلاب اسلامی است.

- امید آن است که با شرکت فعال قشر‌های معظم ملت و شور شعفی که در جوانان عزیز از برکت اسلام مشاهده می‌­شود ارتش بیست میلیونی که نگهبان جمهوری اسلامی و کشور عزیز از شر جهانخواران متجاوز است تحقق یابد.

- توده‌های متعهد میلیونی انسانی از شرکت در بسیج مستضعفان و تعلیم تربیت دیدن برای حراست از اسلام عزیز کوشا باشند.

- سپاه پاسدار، بسیج و ارتش و همه این‌ها این اقلیتی هستند در جنگ که «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره بأذن الله» می‌باشند.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۱:

- شما (بسیجیان) ما را با فداکاری‌ها و خدمتتان خجل کردید، شما حجت را بر ما تمام کرده‌اید. شما با کار‌های خودتان سبب مباهات و افتخار پیامبر اکرم (ص) شده‌اید. شما امام زمان (عج) را روسفید کردید، شما در پیشگاه خداوند متعال مقامی دارید که ما باید به شما غبطه ببریم، شما موجب عزت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته‌اید. شما تاریخ را با عظمت در معنویت خود زرین و افتخار آمیز کرده‌اید، شما را ملائکه الله فراموش نخواهد کرد، ارواح طیبه شهدای شما در خط مقدم به شب‌های حمله حاضر و ناظر هستند. شما یاوران خدا و پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و فاطمه زهرا (س) و زینب کبرا سلام الله علیهما و امام زمان (عج) هستید، خدا دشمنان شما را ذلیل و خوار خواهد کرد.

- امروز به حمد الله در جبهه‌های ما جوانهایی هستند از ارتشی، سپاهی، بسیجی و از مردمی که هر کس آنجا رفته و آمده است با من ملاقات کرده است می­‌گوید این‌ها به ما دل می­‌دهند و شجاعت می‌­دهند. این‌هایی که شب را به دعا بر می­‌خیزند و به مناجات بر می­خیزند، البته در جنگ‌ها پیروز خواهند شد.

- ... همین جوان‌های بسیج و عشایر ایران بود که با هم فهمیدند، بیدار شدند و با هم مشت‌ها را گره کردند و با مشت تانک‌ها را از صحنه بیرون کردند.

- این وحدت و انسجامی که الان بین شما و سایر برادرانتان در ارتش و بسیج و سایر جا‌ها هست، این را حفظ کنید.

- امروز ارتش و سپاه و بسیج و سایر قوای که ما در اینجا و ملت ایران دارد در سرتاسر عالم یک همچو ترکیبی را نمی­‌توانید پیدا کنید.

- یک ترکیب الهی از روحانیون، ارتش، ژاندارمری، شهربانی، سپاه، بسیج و ملت همه یک موجودند... این موجود مخلوط یک ترکیب الهی است. شما می­بینید این ارتش‌ها و پاسدار‌ها و بسیج و سایر نیرو‌ها درجبهه چه می­‌کنند آن‌ها وقتی می­‌خواهند به خط مقدم بروند، انگار که به حجله عروسی می­‌روند.

- بحمد الله سرباز‌های اسلام در جبهه‌ها از ارتش و پاسدار و بسیج و عشایر و این‌ها گرفته تا آن‌هایی که کمک می­‌کنند، آن‌ها دارند خدمت خودشان را به شایستگی انجام می‌­دهند.

- من الفاظ را و گفتار را ناقصتر از این می­‌دانم که در ستایش از شما جوانان عزیز و همه ارگان‌هایی که در ایران خدمت می­‌کند از ارتش و سپاهی و کمیته و بسیج و همه اینها، الفاظ کوتاه هستند که از شما برادران و از این چهره‌های نورانی مستعد برای شهادت مدیحه بگویند. شما آبروی اسلام را و آبروی رسول خدا را در پیشگاه مقدس حق تعالی حفظ کردید و شما برادران موجب سرفرازی حضرت امام زمان سلام الله علیه در پیشگاه خدای تبارک و تعالی شدید... شما مستعد این باشید که امام زمان سلام الله علیه از شما توصیف کند و خدای تبارک و تعالی به شما عنایت خاصه خودش را بکند.

- ... بهتر اینکه من قاصر با تقدیم السلام علیکم یا خاصه اولیاء الله لب فروبندم و این کرامت بزرگ برای مجاهدین فی سبیل الله است چه شهید یا پیروز شوند یا نشوند برای شهیدان فضائل زائد الوصف دیگرند برای پیروزمندان عزیز حدی جداگانه پیروزمندانی، چون این عزیزان شور انگیز از فرماندهان عزیز سپاه و ارتش با سایر مجاهدین یا سایر مبارزان و مجاهدان میدان دفاع و پیشتازان بسیج ...

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲:

- ما یک ارتش جدای از سپاه و سپاه جدای از کمیته، کمیته جای از بسیج و همه این‌ها جدا از عشایر نداریم ما یک برادر‌هایی هستیم که اسماءشان مختلف است لکن ارواحشان یکی است.

- امروز قدرت در دست شما ارتشی‌ها و سپاهی‌ها و بسیجی‌ها و عشایر است. این قدرت را حفظ کنید.

- شما بسیجی‌ها جبهه‌ها را محکم نگهدارید و دشمن را از صحنه بیرون کنید که انشاء الله فتح نهائی عید شماست.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳:

- همه اعضای این نهاد (بسیج مستضعفین) با قدرت و تعهد در هر نقطه که هستند به اسلام و کشور و ملتشان خدمت کنند.

- سپاه پاسداران ما، بسیج ما، ژاندارمری ما، همه ملت یک ملت بیداری است.

- (بسیج مستضعفین) با تحصیل اخلاص در همه امور، چه تعلیم و چه تعلم و تقویت فرهنگ اسلامی و آموزش کافی فنون مختلف نظامی و چه در راه بسیج توده‌های مظلوم، مستضعفین جهان بر ضد استکبار جهانخوار تا قطع طمع آنان نه تنها از کشور‌های اسلامی که از همه ممالک تحت ستم جهان و چه در راه تقویت هر چه بیشتر بسیج برای حراست از اسلام بزرگ و ایران عزیز و یا صبر و شکیبایی در این مقاصد بزرگ، این خدمت گرانقدر را رنگ الهی داده و از عبادات بزرگ قرار دهند.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۴:

- اگر بنا باشد که یک وقت خدای نخواسته ارتش بگوید «من»، سپاه هم بگوید «من» و بسیج هم بگوید «من» آن روز است که فاتحه همه‌مان خوانده است.

- شما (ارتش، سپاه، بسیج) می­‌گوئید که ما نشان از خدا می‌­خواهیم و ما همه یک هستیم. اگر این معنی در بین مشا حفظ شد تا آخر محفوظید.

- قضیه بسیج همان مساله‌ای است که در صدر اسلام بوده است و این مساله جدیدی نیست.

- هر کس در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و الحاد و هجوم بیگانگان.

- من در این مدتی که از بسیج مسائلی شنیده‌ام، به خوبی شنیده‌ام و فعالیت شما بسیار خوب بوده است و امیدوارم بهتر شود.

- افرادی که در بسیج و سایر جا‌ها برای خدا خدمت می­‌کنند، همه در حال عبادت هستند و بسیج یک امر بسیار مهم و خوبی است.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۵:

مسئولین و فرماندهان ارتش و سپاه و بسیج به نبرد بی امان تا سقوط صدامیان ادامه دهند و امام را از آنان سلب نمایند. امروز به همه ما واجب است که دفاع کنیم هر کس می‌­تواند جبهه باید برود و هر کس نمی‌­تواند در پشت جبهه کمک بکند.

- کوشش کنید که در بین، این نباشد که من ارتشی هستم، من سپاهی هستم، من بسیجی هستم، همه احساس این را کنید که ما خدمتگزار اسلامیم.

بیانات امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۶:

- قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌­دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌­نمایند، سلب خواهد کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.