کاهش بیکاران با تحقیق و پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها محقق می‌شود

فرماندار شهرستان اهر گفت: هفته پژوهش می‌تواند این را به ما القا کند که هر دانشجو در جای خود یک محقق و پژوهشگر است لازمه تحصیل و علم‌اندوزی بحث تحقیق، علم‌اندوزی و پژوهش است در دانشگاه‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای به بحث تحقیق و پژوهش انجام گیرد.

هادي نيوز:  زاهد محمودی در مراسم روز دانشجو و هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور واحد اهر ضمن تبریک روز دانشجو بابیان اینکه سرمنشأ بسیاری از تحولات قبل از انقلاب، حرکت‌های دانشجویی بود اظهار داشت: با مراجعه به مرداد 1332 و تحولات بعدازآن، می‌بینیم که حرکت‌های دانشجویی فراوانی در ایران انجام‌شده و سبب شهادت 3 دانشجوی انقلابی و زخمی شدن تعداد دیگری از این عزیزان شده است که به همین دلیل نیز روز 16 آذرماه هرسال به این مناسبت و برای گرامیداشت شهدای والامقام، به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است.

فرماندار شهرستان اهر با بزرگ خواندن نقش دانشجویان در انقلاب اسلامی ملت ایران عنوان کرد: دانشجویان چه در دوران قبل و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با جان‌فشانی در عرصه‌های مختلف و در جریان هشت سال دفاع مقدس، از آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده و نقش و تأثیر بزرگی در این زمینه از خود به‌جای گذاشتند.

محمودی با اشاره به هفته پژوهش ابراز داشت: به‌نوعی تحقیق و پژوهش در هر کشور بنیان و اساس حیات آن کشور محسوب می‌شود وظیفه اصلی دانشگاه نیز تحقیق و پژوهش و تولید علم درزمینهٔ های مختلف است دانشگاه و دانشجوی بدون تحقیق نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

وی به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف پژوهشی در کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تحقیقات، پژوهش‌ها و اختراعات متعددی در شهرستان اهر و منطقه انجام می‌شود و ما می‌توانیم نشانه‌های آن را در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی مشاهده کنیم که شهرستان اهر با ارائه بیش از 40 اختراع در این واقعه نقش پررنگی داشت.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: به‌عنوان نمونه می‌توانیم به پژوه سرای دانش‌آموزی خیام که زیر نظر آموزش‌وپرورش است اشاره‌کنیم دانش آموزان مقطع متوسطه در این پژوه سرا اختراعات متعددی دارند و همواره ایده‌های جدیدی تولی می‌کنند که باعث افتخار و بالندگی است.

محمودی بابیان اینکه در صورت توجه کافی به بحث و تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و جامعه شاهد کاهش بیکاران تحصیل‌کرده خواهیم بود اضافه کرد: درواقع می‌توان گفت هفته پژوهش می‌تواند این را به ما القا کند که هر دانشجو در جای خود یک محقق و پژوهشگر است لازمه تحصیل و علم‌اندوزی بحث تحقیق، علم‌اندوزی و پژوهش است در دانشگاه‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای به بحث تحقیق و پژوهش انجام گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر، محمدرضا داداشی در مراسم روز دانشجو و هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور واحد اهر اظهار کرد: دانشگاه پیام نور واحد اهر از سال 1376 با دو رشته تحصیلی کار خود را آغاز کرده و اکنون با 20 رشته فعال در مقطع کارشناسی به کار خود ادامه می‌دهد که امسال 2 رشته جامعه‌شناسی و اقتصاد نیز به آن‌ها اضافه‌شده است.

وی بابیان اینکه در دو سال گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اهر افزایش‌یافته است گفت: با حمایت مسئولان شهرستانی، استانی و همکاران واحد تعداد دانشجویان این دانشگاه رو به افزایش بوده و نسبت به سال 30 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر با اشاره به اینکه اساتید این واحد پژوهش‌های خود را درزمینهٔ های مختلف انجام می‌دهند عنوان کرد: همزمان با انجام تحقیقات و پژوهش‌ها، کتاب‌ها و مقالات اساتید دانشگاه پیام نور واحد اهر نیز در مجلات مختلف داخلی و خارجی به چاپ می‌رسند.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.