آل‌هاشم:

تکرار حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان مردم را به مسئولان بی اعتماد می‌کند

امام جمعه تبریز با اشاره به وقوع آتش سوزی در یکی از مدارس دخترانه شهر زاهدان و جان باختن ۴ دانش آموز گفت: وقوع این حوادت مکرر، نتیجه‌ای جز بی اعتمادی مردم به دست اندرکاران ندارند.

هادی نیوز:  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه این هفته خود در رابطه با اینکه اگر پذیرش مسئولیت با نگاه تکلیف گرایی و توجه به امور اخروی باشد، آثار و برکات زیاد و فراوانی دارد، اظهار داشت: اگر مسئولی تکلیف گرا بوده و برای آخرت کار کند، باعث حل مشکلات مردم، توجه به شایسته سالاری، افزایش سطح امنیت ملی کشور، از بین رفتن بداخلاقی‌های سیاسی و کاهش هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخاباتی می‌شود. 

وی ادامه داد: آنچه موجب نقد و هشدار مقام معظم رهبری شده است،  رقابت برای کسب مسئولیت در بخش‌های مختلف نظام از سوی برخی افراد است که در این رابطه ایشان توجه به بار سنگین اخروی این مسئولیت‌ها را یادآور شده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به وقوع آتش سوزی در یکی از مدارس دخترانه شهر زاهدان و جان باختن 4 دانش آموز گفت: گویا این اتفاق در تبریز و آذربایجان رخ داده است و وقوع این حوادت مکرر و قول مسئولات برای پایان آنها که شاهد تکرار حوادت هستیم، نتیجه‌ای جز بی اعتمادی مردم به دست اندرکاران کشور ندارند. 

بیشتر بخوانید

وزیر آموزش و پرورش: قصورکنندگان حادثه آتش‌سوزی زاهدان باید مورد بازخواست قرار گیرند

آیت‌الله صافی گلپایگانی: حادثه مدرسه اسوه حسنه زاهدان قلوب مردم ایران را جریحه‌دار کرد

دستور دادستان کل کشور برای تعقیب قضایی مسببان فوت دانش‌‌‌آموزان در زاهدان

وی افزود: چرا باید تا این اندازه بی توجه بوده و شاهد حوادث مشابه باشیم، مسئولین امر در وزارت آموزش و پرورش در نقاط محروم باید این مشکلات را حل کنند و ما نیز همدردی خود را با خانواده‌های این عزیزان اعلام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام آل هاشم با یادآوری اینکه دی ماه از ماه های مهم سال در تقویم انقلاب اسلامی است، به فتنه سال 88 و حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: دشمنان در سال 88 برنامه‌های خود را برای عملیاتی کردن تغییر باورها، افکار و باورها پایه ریزی کرده بودند و شامل رویکرد سازش و ترغیب ایران به همکاری با غرب، رویکرد جنگ و نابودی ایران، رویکرد تغییر از درون و براندازی نظام و رویکرد بازدارندگی و تهدید ایران در همه حوزه‌ها بود. 

وی افزود: کشورهایی که در فتنه 88 همکاری کردند به سه دسته کشورهای دسته سیاه، نارنجی و قرمز تقسیم می‌شدند که کشورهای دسته نارنجی با عدم مخاصمه مستقیم با ایران، دسته سیاه به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و دسته قرمز نیز در نقش مکمل دسته سیاه، شامل اکثر کشورهای اروپایی کانادا، عربستان و اردن و... عمل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبر خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه، این اتفاق را یکی از صحنه‌های رسوایی و شکست آمریکا در منطقه دانست و گفت: دولت آمریکا با همدستی کشورهای عربی همچون عربستان، از سال 89 گروهک‌های تروریستی النصره و داعش را تشکیل دادند تا با ساقط کردن دولت بشار اسد، محور مقاومت را از میان ببرند، اما پس از 7 سال با نقش آفرینی ایران حاکمیت این گروه‌ها در عراق و سوریه از بین رفت.

وی افزود: پس از این پیروزی آمریکا با استقرار غیرقانونی 2000 نفر در خاک سوریه تلاش کرد در تحولات این کشور اثر بگذارد اما اکنون خروج نیروهای آن از سوریه یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت و نشانه این است که اگر در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت شود، این کشور مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به اینکه شب یلدا شب صمیمیت، محبت و دوستی است، ابراز داشت: چه نیکو است که در این شب همچون گذشتگان در خانه پدران و مادران و والدین خود جمع شویم تا این شب، بهانه‌ای برای ایجاد محبت باشد.

وی همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود وضعیت محیط زیست و رفع آلودگی‌ها، توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها، تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسایل شخصی، کنترل و کاهش ترافیک در شهرها توسط ارگان‌های مختلف را از نکات قابل ذکر برای کاهش آلایندگی هوا دانست.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.