امام جمعه موقت سمنان: مشکلات اقتصادی به مردم فشار آورده است

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی به مردم فشار آورده است، گفت:مجلس شورای اسلامی باید دقت کند که تصویب بودجه ۹۸ در راستای کاهش مشکلات اقتصادی کشور باشد.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد  در خطبه‌های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه سمنان که با حضور گسترده و دشمن شکن مردم این شهر در مسجد امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی واقعا به مردم فشار آورده است.

وی با بیان اینکه تورم چیزی نیست که بتوان از آن گذشت و آن را نادیده گرفت ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت و تلاش بیشتری داشته باشند تا تصویب لایحه بودجه کل کشور به نحوی باشد که مشکلات جامعه کاهش یابد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز زندگی کسانی مانند بازنشستگان و حقوق بگیران کارگری و کارمندی جزء که درآمدهای محدودی دارند؛ بسیار سخت بوده و این قشر جامعه به شدت تحت فشار قرار دارند تصریح کرد: در این شرایط برخی افراد نیز هیچ درآمدی ندارند. کارگران ساختمانی یا اخراج شده از واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط موجود باید چه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد تأکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب این لایحه دقت کافی را انجام داده و تلاش مضاعف کنند تا باری را از دوش قشر مستضعف و کم‌درآمد جامعه و کسانی که فشارهای اقتصادی رنجشان می‌دهد برداشته و آنان را از گرفتاری نجات دهند؛ چراکه باید برای آنان احساس مسئولیت بیشتری شود.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمنان از شرایط اقتصادی کشور و بزرگنمایی آنان از مشکلات موجود تصریح کرد: بزرگنمایی همواره وجود داشته است؛ اما باید مشکلات مردم درک شده و برای حل آن قدم برداشته شود.

حفظ حجاب «فرمان دینی» و «اصل حقوق شهروندی» است

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرارسیدن سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان در هفدهم دی ماه 1314 عنوان کرد: مسلمانان در این رابطه صدمات زیادی را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد حفظ حجاب را «فرمان دینی» و «اصل حقوق شهروندی» خواند و با بیان اینکه ریشه کشف حجاب به سال 1299 و زمان ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد عنوان کرد: ریشه کشف حجاب در انجمن محرمانه و مخفی در تهران کلید زده شد تا زمینه کشف حجاب در هفدهم دی ماه 1314 فراهم شود و در این راستا از طریق نشریات آنروز زمینه‌سازی شد تا غربی‌ها بتوانند رضاخان را پای کار آورده و در کشور مسلمان و شیعه جعفری کشف حجاب را به عنوان قانون اعلام کنند.

وی تصریح کرد: اگر امروز مسئله بصیرت مطرح می‌شود؛ بدین معنی است که افراد جامعه هوشیار و بیدار بوده و بتوانند جلوی فاسد را از ابتدا بگیرند.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه حفظ حجاب در جامعه دینی فرمان قرآن است؛ از این مهم به عنوان اصل حقوق شهروندی نام برد و خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور به عنوان حق شهروندی موظف‌اند تا حق مومنانی که نمی‌خواهند گناه کنند را حفظ کرده و نباید اجازه دهند در پارک‌ها و اماکن عمومی و ادارات سلب آزادی صورت گیرد؛ چرا که حفظ حجاب حق شهروندی و بی حجابی مصداق بارز سلب آزادی شهروندان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد تصریح کرد: در شرایطی که افرادی می‌خواهند با بدحجابی و بی‌حجابی عرصه را بر خود و دیگران تنگ کنند؛ در واقع باید در این زمان از حق مومنان دفاع شود و بر این اساس مسئولان اجرایی کشور باید بیشتر تلاش کرده و برای حفظ حجاب در جامعه، توصیه‌های بیشتری داشته و ضوابط حجاب را در کشور بیشتر ترویج و تشریح کنند تا روز به روز ویژگی‌های دینی در جامعه اسلامی ما بیشتر شود.

بازخوانی یک حماسه و لزوم استمرار آن...

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به حضور گسترده مردم استان سمنان و سراسر کشور در آیین‌های گرامیداشت یوم الله 9 دی از حضور پرشور مردم در این روز قدردانی و تأکید کرد: حضور مردم نه تنها در مراسم‌های 9 دی، بلکه در همه مراسم‌های مشابه یک ضرورت برای حفظ انقلاب اسلامی است تا دشمنان این انقلاب اعم از دشمنان داخلی و خارجی و فتنه‌گران منافقان و نفوذی‌ها احساس امنیت نکنند؛ چرا که دشمن هیچ گاه ترک دشمنی نمی‌کند. بنابراین باید هوشیار بوده و در صحنه بمانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد با بیان اینکه فتنه 88 تنها مسئله انقلاب و ولایت نبود؛ بلکه دین، اعتقادات و مقدسات ملت بزرگ ایران را مورد هدف قرار داده بود عنوان کرد: در 9 دی 88 مردم ایران یکپارچه آمده و به خیابان‌ها ریختند و بساط فتنه 88 -که می‌رفت همه داشته‌های انقلاب اسلامی را مورد حمله قرار دهد- را برچیدند.

وی با بیان اینکه با حضور گسترده مردم در حماسه بزرگ یوم الله 9 دی 1388 بسیاری از حوادث خیابانی و فتنه‌ها در آن سال ریشه کن شده بود یادآور شد: اما حتی پس از حماسه 9 دس 88 نیز هنوز حرکت‌هایی در گوشه و کنار کشور با تبلیغات و حمایت سران فتنه صورت می‌گرفت که بزرگترین آن در 25 بهمن 89 رقم خورد و در این روز حرکت زشتی به وجود آمد که در آن زمان بیش از 230 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سران فتنه تقاضای اعدام کرده و بخش زیادی از مردم نیز با این خواسته همراهی کردند.

امام جمعه موقت سمنان ضمن بازخوانی بخش دیگری از جریانات فتنه 88 تصریح کرد: پس از به وجود آمدن این فضا، موضوع حصر سران فتنه از سوی مسئولان شورای عالی امنیت ملی تصویب شد تا جو جامعه کنترل شود؛ اما امروز می‌بینیم که رسانه‌های معاند، منافقان و نفوذی‌ها با عناوین مختلف مسائل دیگری را مطرح و همواره علیه کشورمان توطئه می‌کنند. بنابراین حضور مردم در عرصه‌های مختلف حمایت از انقلاب اسلامی لازم است تا دشمن واقعاً احساس امنیت نکرده و فکر نکند که می‌تواند به انقلاب اسلامی ما ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد اضافه کرد: دشمن باید بداند که مردم مشکلات و سختی‌ها را تحمل می‌کنند و ممکن است از بخشی از شرایط موجود در کشور ناراضی بوده و و انتقاد و گلایه داشته باشند؛ اما در این که پای انقلاب، نظام و ولایت خود ایستاده‌اند و تا پای جان برای آن فداکاری می‌کنند؛ شکی وجود ندارد.

وی با اشاره به درپیش بودن حماسه مردم قم در 19 دی گفت: این روز یادآور روزی است که مردم قم برای دفاع از مرجعیت و ولایت قیام و حرکت مهمی را در تاریخ انقلاب اسلامی آغاز کردند.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: به دنبال آن (قیام 19 دی) حرکت‌های بعدی در سراسر ایران شکل گرفت و در واقع قیام مردم قم در 19 دی، حرکت ارزشمندی بود که توانست اساس نظام اسلامی را پایه‌ریزی کند.

«جنجال آفرینان»، آتش‌بیار معرکه حادثه دانشجویان علوم و تحقیقات؛ قوه قضائیه پیگیر علت حادثه باشد

خطیب نماز جمعه این سمنان با اشاره به حادثه دردناک رانندگی برای دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران که منجر به کشته شدن 10 دانشجوی این دانشگاه شد بیان کرد: این حادثه قلب هر مومنی را به درد می‌آورد؛ اما باید توجه داشت که در جریان این حادثه مانند بسیاری حوادث دیگر، جنجال‌آفرینان و کسانی که منافع آنان در دانشگاه آزاد به خطر افتاده است فرصت پیدا کرده و به جنجال آفرینی و آفریدن مسئله اقدام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی نژاد تصریح کرد: ملت بزرگ ایران هوشیار و آگاه بوده و می‌داند دل کسانی که (با جنجال) فریاد می‌زنند؛ برای آن جوانان (دانشجویان حادثه دیده دانشگاه آزاد) می‌سوزد یا دردشان از جای دیگری است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد و مسئولان کشور باید دقت بیشتری داشته باشند تا این گونه مسائل و حوادث تکرار نشود؛ از مسئولان قضایی کشور نیز خواست تا موضوع را با دقت پیگیری کرده و با مقصران حادثه برخورد کند.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.