امام جمعه موقت شیراز:

برای حل مشکلات اقتصادی باید به جوانان و مردم اعتماد کنیم

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل سوم انقلاب، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید به جوانان و مردم اعتماد کنیم.

هادي نيوز: حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی 4 میلیون پروژه در حوزه‌های مختلف در کشور اجرا شده، میانگین امید به زندگی ایرانیان به دلیل خدماتی که ارائه شده از 55 سال به 76 سال رسیده، پیشرفت علمی ایران 11 برابر پیشرفت علمی دنیا است و کشور ایران در همه زمینه‌های علوم به ویژه صنعت نظامی پیشرفت زیادی داشته است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان، اظهار داشت: دهه فجر، دهه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است و در این دهه باید برای تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب بیشترین تلاش شود همچنین این دهه فرصت مناسبی است که انقلاب اسلامی را آسیب‌شناسی و تهدیدها، مشکلات و راهکارهای پیش رو را مشخص کنیم.

مرادی افزود: انقلاب اسلامی رویش‌های زیادی داشته و خوشبختانه ما توانستیم ارزش‌های انقلاب را به نسل جدید منتقل کنیم ولی در عین حال روحانیون،  هیئت امنا مساجد و غیره وظیفه دارند در دهه فجر دستاوردهای انقلاب را به خوبی و درست برای جوانان تبیین کنند.

وی بیان کرد: در این دهه باید به مساجد و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت دهیم و  نقش امام خمینی (ره)، فداکاری مردم و جوانان در انقلاب اسلامی را برجسته شود و نقشی که نهضت عاشورا و ایثار شهدا در تداوم انقلاب داشته تبیین شود.  

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: ما باید دستاوردهای انقلاب را به صورت مثلث ایران دیروز، ایران امروز و ایران فردا بیان کنیم و باید در این مثلث حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی قرار دارد و با 8 جنگ از جمله جنگ رسانه‌ای، سایبری، سیاسی،  دیپلماسی، اقتصادی، ریاضتی و غیره روبه‌رو است، گفت: این جنگ به این دلیل است که انقلاب اسلامی تنها انقلاب در 50 سال گذشته است که 40 ساله شده و بقیه انقلاب‌ها یا سیر نزولی داشته اند یا به دور خود چرخیده‌اند یا از بین رفته‌اند و تنها انقلابی که نیرومند و بالنده بوده انقلاب اسلامی است.

مرادی با تاکید بر اینکه در اتباط با حل مشکلات اقتصادی باید به جوانان و مردم اعتماد کنیم، تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید تولید ملی را بالا ببریم، صنایع کوچک را تقویت کنیم، از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی که بر کشور حاکم است، اظهار داشت: در شرایط فعلی ما نیاز به مقاومت و تقوا داریم و با مقاومت و همبستگی می‌توانیم از این شرایط به سلامتی عبور کنیم.

امام جمعه موقت شیراز راز ماندگاری انقلاب اسلامی را رهنمون‌‌های امام خمینی (ره)، درایت مقام معظم رهبری و اخلاص و فداکاری مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به همزمانی دهه فجر با وفات حضرت زهرا (ع)، این همزمانی را یک یک فرصت خواند و افزود: در عین حال باید در جشن‌های دهه فجر حرمت ایام فاطمیه نگه داشته شود.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.