یادداشت/ محمد کاظم انبارلويی

سند افتخارآميز کارنامه 40 ساله انقلاب

تحریم‌ها و تهدیدها هیچ‌گاه نتوانسته خللی در اراده ملت ایجاد کند، چراکه پایین‌‌ترین اقشار جامعه مثل کوه در برابر دشمن ایستاده‌‌اند و از انقلاب دفاع می‌کنند.

روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: 

دشمنان نظام در گونه‌شناسی عناصر ضدانقلاب و مخالفان اسلام، نشانی از محرومین، فقرا و مستضعفان پیدا  نمی‌کنند. کارنامه چهل‌ساله انقلاب‌اسلامی نشان می ‌دهد در صدر مخالفان و معارضان نظام، مرفهین بی‌‌درد، اشراف و سرمایه‌‌دارانی هستند که سر در آخور سرویس‌های امنیتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس دارند. دشمن نه‌تنها در هیچ زمانی در چهل‌سال اخیر نتوانست از فقرا و محرومین سربازگیری کند، بلکه  تحقیقات و پژوهش‌های آن‌ها نشان می ‌دهد در صف اول مدافعان نظام؛ اقشار ضعیف و کم ‌برخوردار و محروم بوده‌اند. سرّ این حقیقت غیر قابل انکار چیست؟ واقعیت این است که بزرگ‌ترین دغدغه رهبری انقلاب اسلامی در زمان امام (ره) و نیز مقام معظم رهبری، رسیدگی به  وضع محرومان و مستضعفان بوده و هست و اغلب بزرگان انقلاب در دولت و مجلس و دستگاه قضائی فارغ از این دغدغه نبوده‌‌اند.
انقلاب از همان آغاز با تاسیس هشت نهاد بزرگ ملی، فقر و محرومیت را در سطح کلان تدبیر کرد.کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن، جهاد سازندگی، بهزیستی‌،‌ بنیاد برکت، بنیاد شهید،‌ طرح شهیدرجایی، بنیاد 15خرداد و بنیاد علوی متکفل این ماموریت بوده‌اند که  گرد فقر و محرومیت را از چهره ایران اسلامی پاک کنند. علاوه بر آن میلیاردها  تومان طی چهل‌سال گذشته در بودجه‌‌های سنواتی عملیاتی شده است تا این ماموریت به نحو احسن انجام شود. این اقدام بخشی از موهبت انقلاب اسلامی است، اما بخش دیگر آن که یک زیرساخت مردمی را تشکیل داده، نشان می‌‌دهد در کف نیز حرکت‌‌های مردمی یک انقلاب بزرگ در این زمینه را بی سر و صدا و آرام سامان داده‌‌اند. اکنون 14شبکه کشور در سطح ملی،150هزار خیریه را در سراسر کشور مدیریت می‌کنند که وظیفه  اصلی آن‌ها این است که کسی با شکم گرسنه در هیچ جای کشور سر بر بالین نگذارد. این حرکت هیچ وابستگی به دولت ندارد و به‌طور خودجوش عمل می‌کند. در کنار این حرکت 6هزارصندوق قرض ‌الحسنه مردمی وجود دارد و دست فقرا  و محرومان را در وقت مقتضی می‌گیرد و این حجم از مساعدت غیر از هفت هزارو600 صندوق قرض‌الحسنه بسیج مستضعفان در سراسر کشور است. علاوه بر آن 50 درصد مساجد کشور خود دارای صندوق قرض ‌الحسنه مستقل هستند و در پیرامون مساجد به خدمت‌رسانی مشغولند.
امروز براساس گزارش‌های رسمی، هیچ کودک یتیم یا بدسرپرست بدون حامی نیست،30 میلیون و 800 هزار خانواده بی‌سرپرست یا بد‌سرپرست همگی تحت پوشش نهادهای مردمی و مؤسسات خیریه قرار دارند. گروه‌های جهادی خودجوش که مولود انقلاب اسلامی و پدیده‌ای منحصر به فرد درجهان است، یکی دیگر از مواهب انقلاب  برای محرومان است.
 تاکنون هشت‌هزارو800 گروه جهادی مردمی به فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم مشغولند؛‌گروه‌های جهادی تا سال95 بیش از 34هزار پروژه محرومیت‌زدایی را در اقصی نقاط کشور به سرانجام رسانده و طعم شیرین رفاه را بر ذائقه ولی‌نعمتان انقلاب و لبخند رضایت بر چهره آن‌ها نشانده‌‌اند. این اقدامات بخشی از کارنامه افتخارآمیز چهل ساله انقلاب است و باعث شده این انقلاب همچنان بر شانه پرقدرت مردم به‌ویژه محرومان و مستضعفان قرار گیرد و تمام‌قد در برابر استکبار جهانی و به‌ویژه آمریکا بایستد و تحریم‌ها و تهدیدها هیچ‌گاه نتوانسته خللی در اراده ملت ایجاد کند، چراکه پایین‌‌ترین اقشار جامعه مثل کوه در برابر دشمن ایستاده‌‌اند و از انقلاب دفاع می‌کنند. این خود بزرگ‌ترین سند مظلومیت، مشروعیت و مقبولیت انقلاب اسلامی است.فردا سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی است. هم او که می‌فرمود: «قرن ما قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران عالم است.»امروز هرچند کشور با تنگناهایی در اداره معیشت مردم روبه‌رو است و آمریکا با تحریم‌‌‌های ظالمانه و خبیثانه به انقلاب فشار وارد می‌کند، اما آنانکه با تمام وجود پای انقلاب و آرمان‌های اسلام و نظام ایستاده‌اند همین اقشار ضعیف و مستضعفان و پابرهنه‌‌ها هستند. 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.