امام‌جمعه شیراز:

انقلاب ۵۷ مسیر تاریخ را تغییر داد/ کسانی در مناصب‌ بنشینند که متوجه حرام و حلال باشند

امام‌جمعه شیراز با اشاره به ویژگی خدامحوری انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران با انقلاب 57، مسیر تاریخ را تغییر دادند.

هادي نيوز: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان فارس با اشاره به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اظهار داشت: انقلاب اسلامی جامعه بشری را متوجه خدا کرد، آن‌هم در دنیایی که 150 سال بود که می‌گفتند دوره دین گذشته، اما مردم ما آمدند و خلاف آن را ثابت کردند.

وی افزود: قرن 21 به گفته غربی‌ها، دوباره دوره دین‌داری شد؛ یعنی مردم ما مسیر تاریخ را تغییر دادند و این کار بزرگ تنها از عهده یک ملت بزرگ برمی‌آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اضلاع انقلاب از دیدگاه مردم، همچون مردم، استقلال کشور، پایبندی به احکام اسلام، مبارزه با استکبار، توجه به مسئله فلسطین و توجه به معیشت مردم  بیان داشت: امام به مردم توجه و اطمینان داشت و می‌دانست که آنان به‌ حکم خدا علاقه‌مند هستند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی «استقلال» بود، افزود: هرکسی که بخواهد دانسته یا ندانسته نوکری آمریکا را بکند، این مردم در دهانش می‌زنند.

دژکام ادامه داد: امام راحل فرمود «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد»؛ یعنی اسلام را خوب بشناسیم و دین را اجرایی و عملیاتی کنیم چراکه مسلماً دین همه آنچه را که می‌خواهیم در خود دارد.

وی همچنین گفت: انقلابی بودن ما یعنی هر جای دنیا مستکبران نسبت به ضعفا ظلم کنند، ما مخالفت خواهیم کرد و رنج دیگران را متوجه بوده و رنج خود بدانیم؛ همان جور که سعدی سال‌ها پیش گفت «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند.»

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله فلسطین گفت: صلح خاورمیانه نشدنی است، چراکه فلسطین باید آزاد شود و رژیم صهیونیستی هم به دلیل غاصب بودن، باید از نقشه جهان حذف شود.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در 40 سالگی انقلاب، دستاوردها کم نیست، اما توقعات برای آینده نیز بسیار است و در این مسیر تبیین انقلاب اسلامی آن‌گونه که باید و شاید، بر عهده حوزه و دانشگاه است.

دژکام با بیان اینکه اجرای دین نیاز به برنامه‌های کاربردی دارد، بیان داشت: همان‌ها که پیش برنده انقلاب بودند، یعنی حوزه و دانشگاه، امروز نیز باید برنامه‌های به‌ روز و کاربردی برای انقلاب اسلامی عرضه کنند.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیر مال حلال و حرام بر زندگی انسان گفت: مفاسد اجتماعی را نخست باید تبیین کرد و پس‌ از آن به پیامدها پرداخت.

وی افزود: برخی درآمد کمی ندارند اما این درآمد برای خود و خانواده‌شان هیچ برکتی ندارد، چراکه پول از راه مشروع و حلال به دست نیامده است.

امام جمعه شیراز افزود: بسیاری از حلال و حرام‌ها مطابق با مصادیق امروز باید برای مردم تبیین شود و این مسائل را مؤمنین و رسانه‌ها باید به مردم تذکر دهند.

دژکام با بیان اینکه متأسفانه ما در مفاسد اجتماعی بیشتر به پیامدها می‌پردازیم نه به علت آن، افزود: ریشه مشکلات و مفاسد در خوردن نان حرام و ربا است و باید این مسائل برای مردم روشن شود.

امام‌جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه کسی که رشوه می‌گیرد کافر است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم، کسانی را بر مناصب بنشانیم که به حلال و حرام توجه داشته باشند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.