یادداشت/ محمدكاظم انبارلويی

نسبت ما با امام(ره) و انقلاب

متاسفانه با فاصله گرفتن برخي از گفتمان امام(ره) و غفلت از سفارشات امام(ره) به‌ويژه در وصيتنامه ايشان، دشمن توانست دو جنگ نرم تمام‌عيار را يكي در سال 78 و يكي هم در سال 88 به انقلاب تحميل كند.

روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

رهبر معظم انقلاب یک وقتی می‌فرمود؛ «امام(ره) یک حقیقت همیشه زنده است. انقلاب اسلامی بدون نام امام(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.» این یک سخن پخته، عمیق و حکیمانه است و واکاوی در آن ما را به مرزهای شناخت امام(ره) و نقش او در تغییر مسیر تاریخ بشر معاصر به سمت آزادی و الوهیت هدایت می‌کند.
امام(ره) یک اعجوبه سیاست‌ورزی بویژه در نظریه‌پردازی سیاسی بود. او یک اسوه تمام‌عیار مقاومت و مبارزه در عصر ماست. او یک دانشمند عرصه فقه و فقاهت، اصول، کلام، اخلاق، عرفان، شعر و ادبیات در قرن ماست. از همه مهمتر، او یک موسس است، این مهمترین مسئله است.
امام(ره) یک مکتب، یک ایدئولوژی، یک مسلک است. اصلا اگر به سیمای نورانی او از باب خریدار نگاه کنیم، او خود مسلک است.کلیدواژه‌های مکتب، مسلک و گفتمان امام(ره) چند کلمه بیش نیست؛
1- ولایت فقیه، 2- دغدغه محرومین و مستضعفین، 3- اتکال به خدا، 4- تکریم و تعظیم واقعی ملت، 5- مبارزه خستگی‌ناپذیر با ستم و ظلم، 6- ستیز و جنگ بی‌امان با استکبار جهانی بویژه آمریکا، 7- رصد منافقین و نبرد بی‌امان با کفر، الحاد و بی‌دینی، 8- ستیز با افکار شرک‌آلود لیبرالیسم و سکولاریسم، 9- حمایت از جوانان به عنوان سوخت اصلی  موتور حرکت حزب‌الله، 10- و دغدغه دین و عزت مسلمانان.
هر حزب، گروه یا رجل سیاسی و مذهبی که ادعای خط امامی دارد،‌ اما گفتمان او فاقد کلیدواژه‌های دهگانه فوق باشد، یا خالی می‌بندد، یا غافل است یا در جورچین دشمن برای مقابله با امام(ره) و نظام و انقلاب  در حال ایفای نقش است.حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای برحسب روایت متن نوار و فیلم مذاکرات مجلس خبرگان پس از ارتحال امام(ره) هیچ قول و فعلی که نشان دهد کیسه‌ای برای رهبری آینده نهضت اسلامی را دوخته باشد،با رای قاطع اعضای مجلس خبرگان رهبری پرچم زعامت امت اسلام را به دوش کشید. رهبری نهضت اسلامی براساس هدایت‌های حکیمانه امام و امانتداری مرحوم سیداحمد خمینی(ره) یادگار واقعی امام(ره) و نیز نقل‌قول‌های مستقیم برخی یاران امام(ره) با رای قاطع خبرگان امت بر دوش ایشان گذاشته‌‌اند.
انصاف، عدالت و شواهد و نیز اسناد تاریخی شهادت می‌دهد مقام معظم رهبری از ابتدای شروع زعامت امت تاکنون لحظه‌ای از بازتولید گفتمان امام(ره)، یاد امام(ره) و آموزه‌های حکیم علی‌الاطلاق انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و کلیدواژه‌های دهگانه گفتمان امام(ره) در سخنان و کارکرد و کارنامه رهبری موج می‌‌زند.
متاسفانه با فاصله گرفتن برخی از گفتمان امام(ره) و غفلت از سفارشات امام(ره) به‌ویژه در وصیتنامه ایشان، دشمن توانست دو جنگ نرم تمام‌عیار را یکی در سال 78 و یکی هم در سال 88 به انقلاب تحمیل کند. اکنون نیز دشمن از نبرد سوم نرم علیه انقلاب و گفتمان امام(ره) ناامید نیست. امروز ملت با افتخار پای در وادی چهل‌سالگی انقلاب نهاده و با افتخار و با تکیه بر غرور ملی  وارد دهه پنجم انقلاب می‌شود.
لذا نخبگان عرصه سیاست باید به این پرسش پاسخ دهند، نسبت آنها با انقلاب چیست و کارکرد آنها چه نسبتی با گفتمان امام(ره) و رهبری دارد و آیا می‌توانند از سرمایه اجتماعی انقلاب در دهه آینده صیانت کنند؟

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.